همه واکنش‌ها به گفت و گوی تلفنی روحانی و اوباما/جدول

مجموع مواضعی که در آنها صراحتاً اشاره‌ای به گفت و گو از هر جنبه‌ای صورت پذیرفته، گرد آمده است که همه نوع برداشتی نسبت به این گفت و گو را تداعی می‌نماید.

با گذشت دو روز از گفت و گوی تلفنی حسن روحانی رئیس جمهور ایران و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، اظهارنظرها در این خصوص همچنان از سوی مقامات و صاحب نظران داخلی با احتیاط صورت می‌پذیرد اما تاکنون کدام چهره‌ها به طور شفاف و دقیقاً درباره این گفت و گوی تلفنی سخن گفته‌اند؟

به گزارش «تابناک»، پس از بازگشت حجت الاسلام دکتر حسن روحانی به ایران و در پی تماسی که پیش از سفر با رئیس جمهور آمریکا برقرار شده و گفت و گوی بیست دقیقه‌ای میان روئسای جمهور دو کشور درباره مسائل حساس میان دو کشور علی الخصوص مباحث هسته‌ای صورت پذیرفته بود، واکنش‌های فراوانی نسبت به وقایع سفر نیویورک توسط مسئولان ارشد و میانی کشور و همچنین صاحب نظران مطرح شد، با این حال اکثر طرف‌های گفت و گو ترجیح دادند به تحلیل گفت و گوی اوباما و روحانی نپردازند.

از این حیث در روزها اخیر در میان حجم بالایی از گفت و گوهای قرار گرفته بر روی خروجی خبرگزاری و وب‌سایت‌های خبری، تعداد فراوانی گفت و گو، سخنرانی و یا نطق یافت نمی‌شود که صراحتاً به این گفت و گو اشاره شده باشد و در قبالش، موضع مثبت، منفی و یا ممتنعی اتخاذ شده باشد. «تابناک» مجموع مواضعی که در آنها صراحتاً اشاره‌ای به گفت و گو از هر جنبه‌ای صورت پذیرفته، گرد آورده، است که همه نوع برداشتی نسبت به این گفت و گو را تداعی می‌نماید.

احتمال شکستن یخ اظهارنظر در این زمینه، در صورت اظهارنظر صریح دیگر مقامات ارشد کشور وجود دارد اما پیش از آن، این 16 اعلام موضع که از مرجع تقلید شیعیان تا مشاور رهبر معظم انقلاب را شامل میشود نیز در جای خود جالب توجه است، هرچند بسیاری از این اظهارنظرها کوتاه است و قضاوت درباره مثبت، منفی و یا ممتنع بودن برخی دیگر نیز تا حدودی دشوار می‌نماید.

همه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  3