سامانه جامع معاملات بانک ملی کلید خورد

سامانه جامع معاملات که سیستم مدیریت درخواست تسهیلات یا ضمانتنامه توسط متقاضی است از 20 شهریور ماه به مناسبت هشتاد و پنج سالگی تاسیس بانک ملی کلید خورد. به گفته مدیر این پروژه در این سامانه از یک مدل مفهومی استفاده شده است تا با مدل مفهومی کربنکینگ سازگاری داشته باشد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در این سامانه که بر روی سایت بانک ملی قرار گرفته است، مشتری درخواست اولیه خود را که شامل کدملی و شماره مشتری است را وارد می کند.

شماره مشتری، شماره ای 10 رقمی و یونیک برای مشتریان بانک ملی است.پس از آنکه درخواست دریافت تسهیلات به صورت الکترونیکی از سوی مشتری صادر شود در کارتابل شعبه قرار می گیرد و بررسی می شود . اگر ارائه تسهیلات به مشتری تایید شود کدی 15 رقمی صادر می شود که این کد موارد متعددی مانند کنترل کد ملی یا شناسه ملی، مبلغ تایید شده، تشخیص نوع عقد، نوع درخواست، زیر نوع عقد و بخش اقتصادی را شامل می گردد."

به گفته مدیر این پروژه در این سامانه از یک مدل مفهومی استفاده شده است تا با مدل مفهومی کربنکینگ سازگاری داشته باشد .

سامانه جامع معاملات و تسهیلات ، 5 زیر سیستم اصلی دارد؛ زیر سیستم مدیریت درخواست تسهیلات یا صدور ضمانتنامه توسط متقاضی،زیر سیستم بررسی طرح و تصویب مصوبات، زیر سیستم تخصیص منابع، زیر سیستم معاملات و تسهیلات اعتباری که در شعب اعطا می شود همچنین زیر سیستم پیگیری و وصول مطالبات در این سیستم تعریف شده است.از سوی دیگر 3 زیر سیستم پایه متناسب با فعالیت مشتریان و نقش ها و جایگاه های کاربران و کارکنان مشتریان بانک و زیر سیستم اطلاعات پایه در خصوص کلیه عقود مربوطه در نظر گرفته شده است.

 

علیخانی درخصوص نوع ارتباط با این سامانه نیز گفت :"نوع ارتباط ما با آنها بستگی به سرویسی دارد که ارائه می دهند. ممکن است به صورت آنلاین باشد و یا یکی دو روز اختلاف داشته باشد."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  6  =