واردات نفت ژاپن از ایران ۲ برابر شد

واردات نفت ژاپن از ایران در اوت 2013 با رشد بیش از 2 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به 237 هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در جدیدترین گزارش خود از افزایش بیش از 2 برابری واردات نفت این کشور از ایران در ماه اوت 2013 خبر داد.

بر اساس آمارهای این وزارتخانه، خرید نفت ژاپن از ایران در ماه اوت 2013 به 1.059 میلیون کیلو لیتر برابر با 237 هزار بشکه در روز رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 112 درصدی داشته است. واردات نفت ژاپن از ایران در اوت سال گذشته میلادی 497 هزار کیلو لیتر برابر با 111 هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

واردات نفت این کشور جنوب شرق آسیا از ایران در اوت امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز با رشد 25 درصدی روبرو شده است. ایران در ماه جولای امسال روزانه 190 هزار بشکه در روز نفت به ژاپن صادر کرده بود.
افزایش قابل توجه واردات نفت ژاپن از ایران در اوت امسال در حالی است که کل واردات نفت این کشور در این ماه با کاهش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.
ایران پنجمین تامین کننده نفت مورد نیاز ژاپن در این ماه شناخته شده است. عربستان، امارات، قطر و کویت به ترتیب در رتبه های اول تا چهارم از این نظر قرار گرفته است. واردات نفت ژاپن از عربستان در این ماه 7 درصد افزایش داشته و از امارات 20 درصد،‌ قطر 8 درصد، و کویت 38 درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  4  =