صادرات داروی چین به ایران با رشد ۸۵ درصدی به ۲۴ میلیون دلار رسید

گمرک چین از افزایش 85 درصدی صادرات محصولات دارویی این کشور به ایران در 8 ماه نخست 2013 خبر داد و اعلام کرد چین در این دوره حدود 24 میلیون دلار دارو به ایران صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم،‌ گمرک چین اعلام کرد این کشور در 8 ماه نخست سال جاری میلادی 2389 تن محصولات دارویی به ایران صادر کرده است. این رقم برای مدت مشابه سال قبل 1927 تن اعلام شده بود.

ارزش کل صادرات محصولات دارویی چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا اوت امسال بالغ بر 23 میلیون و 878 هزار دلار برآورد شده که حدود یک میلیون دلار از این رقم مربوط به صادرات خون انسان و حیوان به ایران بوده است.

بر اساس این گزارش صادرات داروی چین به ایران در 8 ماه نخست امسال با رشد 85 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. چین در مدت مشابه سال قبل 12 میلیون و 866 هزار دلار محصولات دارویی به ایران صادر کرده بود.

آمریکا بزرگترین مقصد داروهای چینی در 8 ماه نخست سال 2013 شناخته شده است. چین در این مدت 657 میلیون دلار دارو به آمریکا صادر کرده است. استرالیا، آلمان،‌کره جنوبی و فرانسه نیز به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم از این نظر قرار گرفته اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  2