قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به دلیل نگرانی ها از تاثیر منفی تعطیلی دولت آمریکا بر تقاضا، قیمت جهانی نفت در روز چهارشنبه با 17 سنت کاهش به 107.77 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، به دلیل نگرانی ها از تاثیر منفی تعطیلی دولت آمریکا بر تقاضا برای نفت و گمانه زنی ها در مورد افزایش میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، قیمت نفت روند کاهشی خود را ادامه داد.

اختلاف بر سر طرح بیمه همگانی در آمریکا بین اوباما و جمهوری خواهان کنگره، منجر به تعطیلی دولت آمریکا برای اولین بار در 17 سال گذشته شده است. این تعطیلی موجب شد که صدها هزار نفر از کارمندان دولت به مرخصی بدون حقوق اجباری بروند. همچنین پیش بینی شده است که میزان تقاضای نفت از سوی بزرگترین مصرف کننده نفت جهان کاهش یابد.

جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «اینکه این چندصد هزار نفر کارمند فدرال مصرف نمی کنند خیلی مهم نیست. مهم 99 درصد بقیه مردم آمریکا هستند که در حال از دست دادن اعتماد خود به دولت و توانایی آن در انجام درست کارها هستند..» وی افزود: «و این به میزان تقاضا لطمه خواهد زد.»
بر اساس این گزارش، امروز قیمت هر بشکه نفت برنت با 17 سنت کاهش به 107 دلار و 77 سنت رسید. قیمت نفت برنت نسبت به بالاترین قیمت 6 ماه اخیر در اواخر آگوست، بیش از 8  درصد کاهش یافته است.
قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز برای چهارمین جلسه متوالی، با 35 سنت کاهش به 101 دلار و 69 سنت رسید.
قیمت نفت در طی یک ماه گذشته به دلیل بهبود عرضه در نتیجه افزایش تولید لیبی و کاهش تنش ها در مورد موضوع ایران و سوریه، روندی نزولی را طی کرده است.
بارات پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت در سه ماهه ابتدایی سال آینده به 93 تا 94 دلار در هر بشکه برسد و قیمت نفت خام آمریکا نیز به 85 دلار برسد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =