چه کسی مقصر نشست زمین در ایران زمین است؟

– رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران نشتی شبکه آب را علت نشست خیابان ایران زمین اعلام کرده و سازمان آب را مقصر وقوع این حادثه می داند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اعلام اینکه دلیل نشست خیابان ایران زمین، نشتی شبکه آب بوده است، گفت: با وجود اینکه مدیر کارگاه چندین بار به سازمان آب اطلاع داده بود اما بی توجهی این سازمان موجب شد که فشار آب سازه نگهبان را تخریب کند.
سعید غفرانی در مورد حادثه خیابان ایران زمین و نشست زمین در این منطقه به مهر گفت: دلیل نشست زمین گودبرداری غیر اصولی نبوده است بلکه نشتی آب شاه لوله اصلی آب دلیل این حادثه بود.
وی با بیان اینکه یکی از لوله های اصلی شبکه آب شهر تهران در ضلع شمالی این پروژه قرار دارد، اظهار داشت: با وجودی که مدیر کارگاه چندین بار به سازمان آب اطلاع داده بود اما بی توجهی این سازمان موجب شد که فشار آب سازه نگهبان را تخریب کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اینکه به دلیل احتمال وقوع این حادثه، مدیر پروژه، کارگاه را تخلیه کرده بود، افزود: سازمان نظام مهندسی در حال بررسی حادثه است اما آنچه که مشخص شده همین مشکل نشتی آب لوله اصلی و فشار آب به سازه نگهبان بوده است.
غفرانی در خصوص دلیل ترک برخی از خانه های اطراف این پروژه از ابتدای سال جاری، تصریح کرد: از همان ابتدا هم این مشکل وجود داشته اما سازه نگهبان جلوی نشست و ریزش را می گرفته است و فشار آب موجب ترک برخی از خانه های اطراف شده بود که در نهایت هم فرو ریخت.

رانش شهرک‌غرب به‌خاطر گودبرداری غیر اصولی بوده است/ گودبرداری 40 متری با مجوز 15 متری
علیرضا نوذری پور، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران به ایسنا گفت: رانش زمین در خیابان ایران زمین و ترکیدن لوله‌های آب و فاضلاب با وجود دادن هشدارهای متعدد از اردیبهشت ماه سال گذشته در مورد گودبرداری غیر اصولی و عدم نظارت کافی به وقوع پیوست.
مالکین اطراف مجتمع تجاری درحال ساخت واقع در خیابان ایران زمین سمت خیابان گلستان به وسیله کارشناس رسمی دادگستری تامین دبیر کرده بودند و در اردیبهشت ماه رانش زمین و ریزش ساختمان پیش بینی شده بود.
بر این اساس شهرداری هم طی گزارشی موضوع را مطرح کرده و تذکرات کتبی به مالک به دلیل عدم رعایت قوانین گودبرداری را داده بود.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در واکشن به ادعای شهردار منطقه مبنی بر این که ترکیدن لوله‌های آب باعث ریزش خیابان شده است گفت: شهرداری مرکز هشدارهای لازم را داده بود اما شهرداری منطقه که باید کار را تعطیل می کرد کوتاهی کرده و سازمان نظام مهندسی نیز باید پاسخگو باشد؛ رانش زمین در اثر ترکیدن لوله اتفاق نمی افتد. بلکه گودبرداری غیر اصولی که بارها در رسانه و توسط شهرداری و اهالی منطقه هشدار داده شده بود باعث رانش زمین شده است.
نوذری پور با اشاره به هشدار سرپرست اداره کل شهرداری تهران به مالک پروژه پیش از این و به دفعات گفت: مالک پروژه توجهی به این موضوع نکرده و زمین دچار رانش شده است.
وی با اشاره به این‌که رانش زمین به تاسیسات آب و فاضلاب خسارت وارد کرده است گفت: مردم یک سال درگیر موضوع گودبرداری غیر اصولی هستند و موضوع را پیگیری می‌کردند.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که مجوز ساخت تنها اجازه 15 متر گودبرداری را در محل می‌داده‌ گفت:‌ این درحالی است که 40 متر گودبرداری در مجتمع تجاری در حال ساخت صورت گرفته و این کار بدون توجه به هشدارها و مجوز ساخت صورت گرفته است.

اعزام کارشناسان برای بررسی حادثه نشست زمین در ایران زمین/ جلسه فوق العاده در شورای شهر
معاون نظارت و بازرسی شورای شهر تهران درپی نشست زمین در منطقه ایران زمین تهران از اعزام تیم کارشناسان فنی و عمرانی برای بررسی فوری دلایل وقوع این حادثه خبر داد.
عباس جدیدی در مورد آخرین اقدامات شورای شهر تهران در مورد حادثه نشست زمین در محله ایران زمین تهران به مهر گفت: بعد از اطلاع از این رخداد به سرعت معاونت نظارت و بازرسی شورای شهر تهران با تشکیل کارگروهی تخصصی به محل حادثه اعزام شدند. بعد از اعزام این کارگروه یک تیم از مهندسان عمران هم به منطقه اعزام شدند و امروز ساعت 14 جلسه فوق العاده برای آخرین نتایج بررسی حادثه در معاونت نظارت و بازرسی شورای شهر تشکیل خواهد شد.
قطعاً هرگونه اهمال کاری از سوی واحد عملیاتی و پیمانکار و مسئول پروژه (کارفرما) غیرقابل گذشت است و تیم ارزیابی قطعاً سلیقه ای عمل کردن و اعمال نظرهای غیرکارشناسی را شفاف سازی خواهد کرد و گزارش کامل آن به سرعت به شهردار تهران ارائه می شود.
معاون رئیس شورای شهر تهران گفت: مردم تهران بدانند که شورای شهر به هیچ عنوان از مسائلی که با جان مردم سرو کار دارد به آسانی عبور نمی کند.
صدای مهیبی ساعت 5 صبح روز 11 مهر ماه ساکنان منطقه ایران زمین را متحیر کرد. این حادثه به دلیل گودبرداری غیراصولی پروژه بزرگ فردی به نام بابک زنجانی بوده است. در این حادثه بخشی از ضلع شمالی پروژه تخریب و آسیب قابل ملاحظه ای به خیابان و خانه های اطراف وارد شد. همچنین بر اثر این حادثه بخشی از آسفالت خیابان در مجاور قطعه زمینی به وسعت 5 هزارمترمربع با عمق 40 متر، نشست کرد و ترک های عمیقی در سطح خیابان و دیوارهای ساختمان های اطراف پدیدار شد. این پروژه که توسط شرکت ستسا از زیرمجموعه های هلدینگ سورینت در حال ساخت است با وجود اخطارها و تذکرهایی که در این مدت دریافت کرده بود همچنان به فعالیت خود ادامه داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =