چرا هشدار خاتمی درباره تکرار «ترور» را به خود گرفتند؟

سخنان سید محمد خاتمی و هشدار او درباره احتمال ختم اعتراضات خشونت بار و سازمان یافته به ترور، خشم پاره ای گروه های افراطی را برانگیخته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از عصر ایران با این که رییس جمهوری پیشین ایران نامی از کسی و گروهی یا طیفی نبرده بود، اما انگار برخی خود را مخاطب این سخنان احساس کرده و به واکنش پرداخته اند.
در این گونه مواقع می گویند « ضمیر، مرجع خود را پیدا کرد» حال آن که خاتمی  تنها هشدار داده که « در اوایل دولت اصلاحات هم به اسم خودسر کارهایی انجام می دادند که معلوم شد خودسر نبودند و سازمان دهی شده بوده و آخر سر هم به ترور ختم شد.»

اشاره رییس جمهور اصلاح طلب به واقعه ترور سعید حجاریان در 22 اسفند 78است. ضارب (سعید عسگر) به گروه های فشار منتسب بود و 9 سال پس از آن نیز (قبل از انتخابات 88) یک روزنامه اصول گرا (کیهان) به خاتمی هشدار داد که اگر قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشد باید به سرنوشت بی نظیر بوتو (نخست وزیر فقید پاکستان که قربانی ترور شد) بیندیشد.
این آشکارترین تهدید به ترور بود و خاتمی در مجال تازه ای که یافته به این موضوع اشاره می کند تا از تجربه گذشته بهره گرفته شود.
 

data-src=http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/7/14/310695_246.jpg
سعید عسگر (عامل ترور) و سعید حجاریان ( بعد از ترور)

ترور
دقایقی بعد از ترور حجاریانسنگفرش خیابان بهشت – مقابل ساختمان شورای شهر

حال آن که هشدار خاتمی از این حیث قابل تامل است که اولا مستند و مسبوق به سابقه است و از خاطر مردم نیز نرفته است. از سوی دیگر امکان سوء استفاده فرقه رجوی که به تازگی زخمی شده نیز وجود دارد. بر پایه این دو گزاره بوده که رییس جمهور پیشین هشدار داده و به مصداق «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد»، نکاتی را مطرح کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. یک اصلاح طلب می گوید

    این گروه فشار برای بیرون امدن از منجلابی که خود درست کرده اند به هر عملی دست میزنند دروغ تهمت ودیگر اعمالی که نشان یک مسلمان نیست.یادمان نرود که سید عز یزمان خاتمی سیاست مدار خوبیست انتخابات اخیر خود دلیل خوبست در ضمن ای گروه فشار که امروز این هشدارها را از زبان قلب ملت شنیده اید وحق هم هست طاقت نمی اورید ولی خاتمی که انتخاب احاد ملت بود از دهان شماها این حرفها را می شنید وکسی شماها را تهدید نمی کرد ازاین مقایسه بفهمید چرا خاتمی برای ملت ابدی شد دست از عداوت با قلب ما بردارید شما در انتخابات اتی به ما نیاز دارید

ارسال یک پاسخ

  +  82  =  89