تولید غذای ارگانیک در دستور کار تمام کشورها قرار دارد

نماینده سازمان استاندارد جهانی حلال در ایران گفت: تولید غذای ارگانیک که در آن از سموم استفاده نشده باشد به نوعی در دستور کار تمام کشورها قرار گرفته تا آنجا که برخی از کشورها فقط محصولات ارگانیک را وارد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم از مشهد مقدس، غلامحسین فخاری در آستانه برگزاری دومین همایش ملی روز جهانی غذا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر غذا یکی از معضلات بزرگ جهانی است اظهار کرد: در حالی که میزان زیادی غذا  در کشورهای پیشرفته دور ریخته می‌شود سازمان ملل در حال آموزش به گرسنگان برای درست کردن غذا از حشرات در راستای رفع گرسنگی است که این موضوع با استانداردهای سازمان بین المللی حلال مغایرت دارد.

وی تصریح کرد: به بیان دیگر استانداردهای غذای حلال نه تنها برای تولید غذا بلکه برای مصرف آن نیز تدوین شده چراکه براساس آموزه‌های اسلام رعایت نکردن این استانداردها برای مسلمانان نوعی حرام محسوب می‌شود.

نماینده سازمان استاندارد جهانی حلال در ایران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بر اساس استانداردهای حلال حرکت کنیم نوعی انقلاب در صنعت غذایی دنیا به وجود می‌آید که در آن اثری از گرسنگی پنهان و گرسنگی آشکار دیگر وجود ندارد.

فخاری با بیان اینکه استانداردهای موجود در دین اسلام برای تغذیه به گونه‌ای است که تمام نیازهای غذایی انسان را پاسخگو است، بیان کرد: در واقع تولید غذاها و محصولات کشاورزی ارگانیک یکی از شاخصه‌هایی است که در این استاندارد مد نظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: وجود هر ماده اضافی در تولید غذا که با استفاده از آن منجر به افزایش احتمال آسیب به بدن انسان شود باید از غذای مورد نظر حذف شود.

نماینده سازمان استاندارد جهانی حلال در ایران تصریح کرد: تولید غذای ارگانیک که در آن از سموم استفاده نشده باشد به نوعی در دستور کار تمام کشورها قرار گرفته تا آنجا که برخی از کشورها فقط محصولات ارگانیک را وارد می‌کنند ولی هنوز این موضوع به طور کامل فراگیر نشده که امیدواریم این مقوله در آینده نزدیک بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فخاری عنوان کرد: دولت‌ها برای از بین رفتن مشکلاتی که هم‌اکنون در بحث غذا وجود دارد باید به استانداردهایی توجه کنند که به هنجار در تولید و مصرف مواد غذایی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: سیاست‌های موجود برای غذا در دنیا باید تغییر کند و تجارت غذا از شکل کنونی باید به سمتی برود که علاوه بر داشتن استانداردهای بشری استانداردهای جدایی را نیز داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄  9  =