جزئیات جلسه دیروز کمیسیون اصل نود با قلعه‌نوعی

عضو کمیسیون اصل نود در واکنش به این گفته قلعه نوعی گفت: مشکلات ورزشی نیز جزئی از مشکلات جامعه به حساب می آید و مجلس در هر کجای کشور که مسئله به وجود بیاید حق ورود دارد، البته درست است که در کشور بسیاری از مسائل به صورت جزیره ای حل می شود اما کمیسیون اصل نود این گونه نیست و هر کاری که درست باشد را انجام می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فساد در فوتبال موضوعی است که سالهاست در بین فوتبالیستها و ورزشکاران مطرح است اما در چند روز گذشته و بعد از اظهارات علی دایی این بحث وارد فاز جدیدی شد، به طوری که کمیسیون اصل نود را وادار کرد تا در این خصوص وارد شود، و برای اولین بار مجلس شورای اسلامی در یک مسئله ورزشی ورود کند.

به گزارش تابناک، بعد از بالا گرفتن مناقشات تبانی و فساد در ورزش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند تا موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهند به همین منظور دیروز جلسه ای در کمیسیون اصل نود با شرکت برخی از مربیان و بازیکنان فوتبال تشکیل شد. همچنین در جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90 از وجود 686 پرونده فساد در فوتبال خبر داده شد.

 نکته جالب این است که تعداد 500 پرونده به دلیل نبود مدارک کافی و عدم وجود مدارک مستند، غیرقابل طرح اعلام شد و از بین186 پرونده باقیمانده 160 پرونده به قوه‌قضاییه ارسال شده که 108 حکم نیز صادر شده است. سایر پرونده‌ها نیز در حال بررسی است.

در این جلسه که از امیر قلعه‌نویی، سیاوش اکبرپور و مهدی رحمتی دعوت شده بود نمایندگان و اعضای کمیسیون سوالاتی از این افراد در خصوص مسائل پیش آمده کردند که حاضرین به سوالات پاسخ دادند .

جالب اینجاست هنگامی که نمایندگان مجلس در خصوص مشکلات از سرمربی استقلال سؤالاتی را پرسیدند وی چندین بار پیاپی با کنایه به نمایندگان مجلس گفت که بهتر است شما امور اداره مملکت را برعهده بگیرید و در فوتبال و ورزش ورود نکنید.این صحبت‌ها چندین بار تکرار شد  که در نهایت نمایندگان مجلس واکنش تندی به این موضوع نشان دادند.

در این جلسه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به سرمربی استقلال گفت: چطور هنگامی که ما حرف از فوتبال و ورزش می‌زنیم تخصصی نیستیم و نباید این کار را انجام دهیم اما شما حق دارید در مورد همه چیز مملکت صحبت کنید و مدام به افراد سیاسی متلک می‌اندازید، اگر کار ما اشتباه است شما هم اشتباه می‌کنید و بهتر است هر کس حد و حدود خود را بداند.

میر محمدی عضو کمیسیون اصل نود به اظهارات قلعه نوعی در خصوص ورود نمایندگان به حوزه ورزش به خبرنگار تابناک گفت: این مربی نمی تواند برای نمایندگان تعیین تکلیف کند نمایندگان به وظایف خود آگاهی کامل دارند، از این گذشته مشکلات ورزشی نیز جزئی از مشکلات جامعه به حساب می آید و مجلس در هر کجای کشور که مسئله به وجود بیاید حق ورود دارد، البته درست است که در کشور بسیاری از مسائل به صورت جزیره ای حل می شود اما کمیسیون اصل نود این گونه نیست و هر کاری که درست باشد را انجام می دهد.

همچنین افضلی فرد نائب رئیس کمیسیون اصل نود در خصوص دلایل دعوت قلعه نوعی به کمیسیون گفت: تمامی داوران، مربیان و بازیکنانی که به کمیسیون اصل نود دعوت شدند به خاطر دو موضوع بود، اول اینکه آیا در فوتبال فساد وجود دارد و آیا اساسا نظر جمع نیز بر وجود فساد در فوتبال است؟ و دوم اینکه دلیل این فساد چه چیز است؟

این نماینده افزود: بعد از حضور این ورزشکاران نمایندگان سوالات خود را از آنها پرسیدند و تقریبا همه آنها به وجود فساد در فوتبال اذعان داشتند، که از مهم ترین آنها می توان به تبانی و قرارداهای صوری، و رشوه اشاره کرد.

وی افزود: همچنین در خصوص دلایل وجود فساد در فوتبال نیز بحث هایی شد که هر کدام از افراد نظرات متفاوتی در این باره ارائه کردند.

این گفته ها نشان می دهد که موضوع فساد در فوتبال که سالها از آن صحبت می شد دیگر ثابت شده است و ضمن برخورد با عاملین این کار باید راهکاری اندیشیده شود که دیگر شاهد این قبیل اتفاقات نباشیم، اما مساله ای که در این بین وجود دارد این است که یک نگرانی در بین ورزشکاران دیگر رشته ها به وجود آمده است.

درست است که فوتبال یک ورزش پر طرفدار است و جابجایی مبالغ در آن قابل مقایسه با رشته های ورزشی دیگری نیست اما به هر حال این موضوع جامعه ورزشی را دچار نگرانی کرده است. و جای دارد اکنون که مجلس شورای اسلامی در این قضیه ورود کرده است با تدوین قوانین و مقرارات جدید امکان چنین سو استفاده ها را به حداقل برساند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  4  =