روایت دیده بان حقوق بشر از جنایت هولناک تکفیریها

سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه ای 105 صفحه ای به جزئیات حملات تروریستهای تکفیری به روستاهای علوی در لاذقیه پرداخت و آن را جنایت ضد بشری توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر به نقل از المنار، سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه ای 105 صفحه ای اعلام کرد که گروه های مسلح در سوریه موسوم به گروه های جهادی اوایل آگوست با حمله به روستاهای علوی این کشور دست کم 190 غیر نظامی را کشتند و 200 نفر را ربودند. از میان کشته شدگان 67 نفر اعدام شده اند.

در این بیانیه آمده است که سازمان دیدبان حقوق بشر در تحقیقات خود از 35 نفر که از حملات افراد مسلح نجات پیدا کرده اند استفاده کرده است. افراد مسلح 4 آگوست به 10 روستای علوی در استان لاذقیه حمله کرده بودند.

در ادامه بیانیه گفته شده است: در میان کشته شدگان 75 زن و 18 کودک وجود دارد. 67 نفر از کشته شدگان نیز به هنگام فرار از دست افراد مسلح توسط آنها اعدام شدند. گفته می شود این افراد هیچ تهدیدی برای گروه های مسلح محسوب نمی شدند و اقدامی علیه آنها انجام نداده بودند.

سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد: 20 گروه مسلح در حمله به روستاهای علوی لاذقیه و اشغال آنها مشارکت داشتند که این روستاها در نهایت 18 آگوست توسط ارتش سوریه آزاد شدند. در ادامه بیانیه گفته شده است: گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام(داعش)، جبهه النصره وابسته به القاعده، جیش المهاجرین، الانصار و نیز انصار الشام و صقور العز از جمله گروه های اصلی در حمله به روستاهای علوی لاذقیه بودند.

گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام و نیز جیش المهاجرین و الانصار همچنان بیش از 200 غیر نظامی را به عنوان گروگان در اختیار دارند که اغلب آنها زن و کودک هستند. بنا بر اعلام شاهدان، افراد مسلح در برخی موارد تمامی اعضای یک خانواده را اعدام کرده اند.

جو استورک رئیس بخش خاورمیانه سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که حملات افراد مسلح به روستاهای علوی برنامه ریزی شده بود و این حملات جنایت ضد بشری محسوب می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  −    =  58