ابراز نگرانی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول از وضع اقتصاد جهانی

در نشست مشترک سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن، رکود اقتصادی، فقر و بیکاری در کانون توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، مسئولان این نهادهای مالی به اتفاق عقیده دارند چالشهای بزرگی در پیش رو خواهد بود.

جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی گفت: ما در دوره ای از تردید و ابهام قرار داریم. امسال شاهد کندی رشد اقتصادی در آمریکا، اروپا و ژاپن هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که برای اولین بار طی چند سال اخیر هر سه اقتصاد در جهت مثبتی حرکت می کنند.

کریستین لاگارد مدیرکل صندوق بین المللی پول نیز بر اهمیت مبارزه با کندی رشد اقتصادی و بیکاری تاکید کرد و گفت : این بحران وارث دو مسئله یعنی رشد بسیار پایین اقتصادی و کارآفرینی ناچیز است. بیشترین تلاش ما بر اصلاحاتی است که رقابت اقتصادی را برجسته کند و بر آن دامن بزند تا موجب کارآفرینی و تشدید رشد اقتصادی شود. این مسئله ابتدا در گفتار و عمل ما و نگرانیهایی که درباره کارآفرینی داریم، بازتاب می یابد.»
بر اساس گزارش بانک جهانی که روز پنجشنبه منتشر شد چهار صد میلیون کودک در جهان در فقر به سر می برند.

رئیس بانک جهانی گفت: کاهش فقر از اولویت‌های این بانک تا سال 2020 میلادی است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی منطقه یورو در سال دو هزار و چهارده به حدود یک درصد برسد اما در عین حال میزان بیکاری نیز با اندکی افزایش به دوازده ممیز سه دهم درصد برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  −    =  39