همکاری روزنامه‌نگار افشاگر با سرمایه‌گذار ایرانی‌

گلن گرین‌والد٬ روزنامه‌نگاری که اسناد فوق‌محرمانه ادوارد اسنودن را در رسانه‌های جهانی منتشر کرد٬ به کار خود در گاردین پایان داد تا با همکاری پیر امیدیار٬ سرمایه‌گذار ایرانی-آمریکایی٬ رسانه‌ای مستقل ‌راه‌اندازی کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از دویچه وله در ماه‌های اخیر هیچ روزنامه‌نگاری در جهان به اندازه گلن گرین‌والد٬ روزنامه‌نگار آمریکایی ساکن برزیل٬ تیتر رسانه‌های جهانی نبوده است.

آقای گرین‌والد نخستین کسی بود که اسناد فوق‌محرمانه‌ای که ادوارد اسنودن از سیستم عظیم جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در اختیار داشت را در گاردین و دیگر رسانه‌های جهانی منتشر کرد و حالا قصد دارد با همکاری پیر امیدیار٬ میلیاردر ایرانی-‌آمریکایی و بنیان‌گذار وب‌سایت Ebay رسانه‌ای متفاوت و تحول‌ساز تاسیس کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز٬ گلن گرین‌والد روز سه‌شنبه (23 مهر٬ 15 اکتبر) روزنامه گاردین را ترک کرد تا با همکاری پیر امیدیار و کمپانی رسانه‌ای تحت مدیریت او٬ رسانه‌ای افشاگر بسازد. او در وبلاگ خود پیشنهاد امیدیار برای همکاری را "فرصتی رویایی" در زندگی حرفه‌ای خود خوانده که به هیچ ترتیبی نمی‌توانست به آن پاسخ منفی بدهد.

ادامه افشاگری‌ها هنوز جزئیات بیشتری درباره این همکاری و رسانه‌ای که به زودی از دل این همکاری متولد خواهد شد منتشر نشده٬ اما آقای گرین‌والد وعده داده که به زودی اطلاعات بیشتری در این‌باره در اختیار افکار عمومی قرار خواهد داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄  4  =