پیشگیری از سرماخوردگی با دم نوش ها

تسنیم: علی علوی اظهار داشت: فصل پاییز دارای طبیعت سرد و خشک است که برای پیشگیری از بیماری ها باید طبیعت بدن را از سردی و خشکی به ضد آن یعنی گرمی و تری پیش ببریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به گفته وی مصرف دم نوش های گیاهی گل گاوزبان، استخدوس، بادرنجبویه و سنبل الطیب برای افراد مفید بوده چرا که این دم نوش های گیاهی هم منضج خوبی است و برای رفع غلظت خون در فصل پاییز مفید است همچنین مفرح قلب و اعصاب است.


این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: افراد در فصل پاییز از غذاهایی که خونساز هستند مانند مویز، بادام شیرین، انجیر و گوشت گوسفند بیشتر استفاده کرده چرا که مصرف اینگونه غذاها موجب روان تر شدن حرکت خون در بدن می شود.

علوی عنوان کرد: در فصول سرد سال معده قوت بیشتری دارد و هضم غذاها بهتر صورت می گیرد؛ در نتیجه می توان غذاهای غلیظ تر مانند حلیم و آبگوشت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دم نوش های گیاهی که طبع گرم دارند موجب قوت بیشتر معده، خاطر نشان کرد: مصرف دم نوش های گیاهی طبع گرم از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند در نتیجه خستگی و ضعف کاهش پیدا کرده و مانع رسوب خون در عمق رگ ها می شود.

کارشناس طب سنتی ادامه داد: باید بدانیم که اگر حرارت درون معده بیشتر باشد، غلظت خون کاهش پیدا کرده و کاهش غلظت خون به سلامتی افراد کمک می کند و هرچه قدر خون در بدن روان تر باشد، بدن سالم تر است.

علوی افزود: فصل پاییز در ایجاد غلظت خون نقش به سزایی بر عهده دارد چرا که طبع فصل پاییز سرد و خشک بوده و خون طبع گرم و تر همین ضدیت موجب بروز غلظت خون در بدن می شود.

وی گفت: اگر خون در بدن جریان مناسب داشته باشد اکسیژن به تمامی سلول ها می رسد بدن کار طبیعی خود را انجام می دهد و مصرف غذاهای سرد و خشک مانند گوشت گاو به افزایش غلظت خون کمک کرده و بدن را با بیماری مواجه می سازد همچنین دفع فضولات در بدن می تواند بدن را از بروز بیماری ها مصون بدارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  2  =