امام جمعه تهران: با انقلاب، ایران از کشوری توسری خور به جهش علمی و دنیایی رسید

امام جمعه موقت تهران از امامت به عنوان اساس امت اسلامی یاد کرد و گفت: تجربه نشان داد که با قیام امام خمینی (ره) کشوری عقب مانده، توسری خور، ذلبل و به فساد کشیده شده چطور به جهش های علمی دست یافت.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و عید سعید غدیرخم اظهار داشت: مهمتر از مساله ولایت و دین الهی مطلبی وجود ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران از ولایت به عنوان مجرای تحقق توحید و نقطه اتصال جامعه بشری به ولایت خلیفه الله یاد کرد و گفت: غدیر یک تفکر و جریان حماسی و یک قیام است و انقلاب الی الله است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه امام مرزبان اصول و فروع دین و ضامن حیات احکام الهی و حقیقت قرآن و سنگر حفظ ارزش ها است، گفت: غدیر یک پرچم و نشانه عزت و حفاظت از نورانیت دین خداست.

صدیقی ازغدیر به عنوان استمرار حرکت انبیاء، نقشه راه و نقطه امید موحدان و یاس دشمنان خدا یاد کرد و گفت: غدیر مائده ای الهی است که امت الهی را تا قیامت سیر می کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: غدیر، الگویی برای نهادینه کردن رهبری الهی و پرهیز از پذیرش رهبری ظالمان است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به حدیثی از حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا(ع) از جلد اول کتاب اصول درباره امامت و جایگاه آن در جامعه اسلامی استناد کرد و گفت: بر اساس این حدیث، امامت زمام دین است و اگر امامت نبود، مجموعه دین زمامدار نداشت و بدون رهبری می ماند.

وی با تاکید براینکه امامت به نظام مسلمین شکل می دهد و نخ تسبیحی است که دانه دانه مومنان با این رشته به هم پیوند می خورند و به سوی هدف واحدی حرکت می کنند، افزود: امام مقصد است و اگر امامت نباشد، حرکت به سوی مقصد عملی نیست.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه برای کسانی که به دنبال زندگی پاکیزه در دنیا می گردند نیز راهی جز اتصال به امامت وجود ندارد، گفت: اگر راس هرم ضعف داشته باشد و ذلت پذیر باشد، ملت نیز ذلیل و معیوب است به همین خاطر در اسلام امام راس هرم است که دنیا و آخرت را آباد می کند.

صدیقی به تجربه قیام امام خمینی (ره) در ایران اشاره کرد و گفت: وقتی امامت درایران با قیام امام (ره) تجربه شد، کشور عقب مانده، توسری خور و ذلیل و به فساد کشیده شده، چه جهشی در امور علمی و دنیایی پیدا کرد.

وی از امامت به عنوان اساس و شالوده اسلام و قصری مجلل یاد کرد که سایه اش عزت آفرین است و امنیت را به ارمغان می آورد.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه اسلامی دین جامع نگر در حوزه زندگی است، گفت: امام مسوولیت اجرای حدود الهی اعم از نماز، رفع نیاز مستمندان، روزه حج، مالیات و صدقات، اجرای حدود الهی و کیفر مجرمان و مرزبانی را بر عهده دارد.

صدیقی تاکید کرد: این حدود الهی متن اسلام است و کسانی که اسلام را منهای این احکام می دانند از اسلام منحرف هستند.

وی افزود: اسلام آسمانی، اسلام مدیریت، زندگی، جهاد و دفاع است و با ریشه کن کردن فقر در ابعاد مختلف جامعه همراه است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین از امام به عنوان یک همراه و پدری دلسوز یاد کرد که از رعیت خود جدایی ندارد و با جان او عجین است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: مردم از استبداد، ابهت و خونریزی زمامداران دنیا اعم از شاهان و روسای جمهور زیاد در تاریخ خوانده اند اما مهربانی در وجود امام موج می زند.

صدیقی، دلسوزی امام نسبت به مردم را از معجزات امامت و ولایت دانست و گفت که تجربه چنین موضوعاتی در خلافت، ریاست جمهوری، سلطنت و حتی حکومت های شورایی وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران به احادیث نبوی درباره جایگاه حضرت علی (ع) نزد حضرت پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: شیعه و تشیع عناوینی هستند که خود پیامبر آنها را نامگذاری کرد و کسانی که فقه خود را از اهل بیت (ع) می گیرند، امروز شیعه خوانده می شوند.

 

ایران در غنی‌سازی اورانیوم کوتاه نیامده و نخواهد آمد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  ⁄  34  =