آخرین مهلت روحانی برای معرفی وزیر ورزش

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور با بیان این اینکه دولت هرچه سریع‌تر باید وزیر پیشنهادی خود را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کند، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از لحاظ قانونی زمان زیادی برای معرفی وزیر پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،وی در ادامه افزود: فرصت سرپرستی وزارت ورزش و جوانان تا  24آبان است لذا دولت باید با معرفی وزیر جدید خود از مهلت قانونی خود استفاده کند و نهایتا تا چهارشنبه (8 آبان) هفته جاری وزیر جدیدی را معرفی کند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: براساس قانون، دولت تنها یک‌بار حق دارد که برای وزارتخانه‌ای که وزیر ندارد سرپرست تعیین کند و زمان 3 ماهه برای معرفی وزیران قابل تمدید نیست.

سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان از مجلس رای اعتماد نگرفت، تصریح کرد: دولت موقتا می‌تواند با کسب اجازه از مقام معظم رهبری، فردی را برای وزراتخانه بی‌وزیر خود مستقر کند تا راهکار قانونی اعمال شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بار دوم به گزینه پیشنهادی رئیس جمهور به عنوان وزیر ورزش و جوانان رای منفی دادند، رئیس جمهور فرصت دارد حداکثر تا پایان هفته جاری، گزینه مورد نظر خود را برای تصدی‌گری این وزارتخانه به مجلس معرفی کند تا رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جدید، هفته آینده در دستور کار بهارستان قرار بگیرد چرا که مجلس فقط هفته آتی جلسه علنی دارد و نمایندگان هفته چهارم برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند.

گفتنی است؛ "رضا صالحی‌امیری" وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با 107 رای موافقی، 141 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 261 رای ماخوذه، از راهیابی به کابینه دولت یازدهم بازماند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2