ژاپن درخواست آمریکا را برای جاسوسی از چین رد کرد

کشته شدن یک افسر هندی در منطقه کشمیر، رد درخواست آمریکا از ژاپن برای جاسوسی از چین و سفر کرزای به لندن با هدف شرکت در نشست سه‌ جانبه سران افغانستان، پاکستان و انگلیس از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

 

هند

یک سخنگوی وزارت دفاع هند اعلام کرد که در جریان تیراندازی و نقض آتش بس در خط کنترل منطقه کشمیر یک افسر هندی کشته شد.

ژاپن

خبرگزاری کیودو در گزارشی از درخواست آژانس امنیت ملی آمریکا از ژاپن در سال ٢٠١١ برای همکاری در شنود اطلاعات فیبرهای نوری منطقه آسیا اقیانوسیه پرده برداشت.

در ادامه این گزارش که همزمان با افشای فعالیت‌ های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر شده، آمده است که ژاپن درخواست آمریکا را برای جاسوسی از چین و شنود فیبرهای نوری رد کرده است.

افغانستان

رسانه های خبری از سفر حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان به لندن با هدف شرکت در مجمع اقتصادی جهان اسلام، نشست سه‌ جانبه سران افغانستان، پاکستان و انگلیس، سخنرانی در دانشگاه آکسفورد و بازدید از آکادمی نظامی سنت هرست خبر دادند.

کرزای در جریان سفر پنج روزه خود به لندن با دیوید کامرون نخست وزیر، فیلیپ هاموند وزیر دفاع، جاستین گرنینگ وزیر توسعه بین‌ المللی انگلیس درباره گسترش همکاریهای دوجانبه، سرنوشت ملابرادر و پروسه صلح با طالبان گفتگو می کند.

رنگین دادفر اسپنتا مشاور امنیت ملی، عمر زاخیلوال وزیر دارایی، یحیی معروفی مشاور رئیس جمهوری در امور روابط بین‌ المللی، صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح و ارشاد احمدی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان کرزای را در این سفر همراهی می کنند.

پاکستان

خبرگزاری فرانسه نیز از تظاهرات هزاران نفر از ساکنان کشمیر پاکستان در مظفر آباد در اعتراض به اقدامات هند و تهاجم به منطقه هیمالیا در سال 1947 خبر داد که از سوی یک گروه‌ تندرو موسوم به شورای متحد جهاد سازماندهی شده بود.

کشمیری‌ ها با برگزاری این تظاهرات از دولت هند و پاکستان خواستند تا با برگزاری یک همه‌ پرسی سرنوشت آنها را هرچه سریعتر مشخص کنند.

شبه جزیره کره

یونهاپ نیز در خبری از سفر "تساخیا البگدورج" رئیس‌جمهوری مغولستان به کره شمالی با هدف دیدار با کیم جونگ اون رهبر این کشور و گفتگو درباره تحولات شبه جزیره کره خبر داد.

چین

رویترز نیز از حضور سه فعال چینی در دادگاه خبر داد که از مقامات این کشور خواسته بودند تا دارایی‌ های خود را فاش کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که در صورت محکومیت سه فعال چینی بازداشت شده در استان جیانگشی، این افراد پنج سال از عمر خود را در زندان به سر می برند، این درحالیست که این اقدام صدای گروه‌های حقوق بشری را درآورده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =