برنامه گالری‌های تهران

گالری‌ها و فرهنگسراهای تهران، در ماه دوم فصل پاییز با برپایی نمایشگاه‌های متعدد هنری پذیرای علاقه‌مندان به هنر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا، نمایشگاه نقاشی‌های حبیب‌الله صادقی روز جمعه سوم آبان ماه در گالری ساربان افتتاح شد.

نمایشگاه «باغ ارغوانی» 20 آبان ماه همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 دایر خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

موزه‌ عکسخانه‌ شهر

موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر میزبان نمایشگاهی از مجموعه عکس‌های «مردم‌نگاری» حسن غفاری خواهد بود.

نمایشگاه «کهکیلویه و بویراحمد: دهه‌ هفتاد» در پنجم آبان ماه در این موزه افتتاح شد و تا روز 18 آبان از ساعت 9 تا 17 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. موزه عکسخانه‌ شهر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز پذیرای علاقه‌مندان به هنر قرار دارد.

فرهنگ‌سرای بهمن

نمایشگاه خط خوشنویسی غلامرضا فریدونیان در فرهنگ‌سرای بهمن در معرض بازدید عموم قرار دارد.

در این نمایشگاه که تا روز 12 آذرماه درگالری شماره یک این فرهنگ‌سرا برپا است، 30 تابلو اثر خوشنویسی به شیوه نستعلیق، نسخ، ثلث، شکسته نستعلیق و… از غلامرضا فریدونیان هنرمند اصفهانی درمعرض بازدید عموم است. علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 8 تا 18 تاریخ ذکر شده به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن، گالری شماره یک مراجعه کنند.

گالری سین

نمایشگاه عکس و ویدئوآرت علی سعادتمند با عنوان «عروسی خون» در گالری سین گشایش یافته است.این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه انفرادی وی است که شامل 10 عکس با ابعاد 120 در 80 است. موضوع عکس‌ها برگرفته از نمایشنامه‌ی فدریکو گارسیا لورکا به همین نام است.

نمایشگاه عکس «عروسی خون» از سوم تا دوازدهم آبان‌ماه در گالری سین واقع در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، کوچه 12، شماره 16 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آتبین

اولین نمایشگاه انفرادی عکس‌های رکسانا فاضلی با عنوان «میکرو خیابان» در گالری آتبین افتتاح شد. در این نمایشگاه تعداد 18 عکس با ابعاد مختلف و به صورت چاپ روی بوم و کاغذ عکس به نمایش گذاشته شده‌اند.

نمایشگاه «میکروخیابان» از سوم تا 14 آبان ماه در گالری آتبین واقع در خیابان ولیعصر، ضلع جنوبی چهارراه پارک‏‌وی، خیابان خاکزاد، شماره 42 از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری راه ابریشم

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «گوشه‌ای از مستند نگاری 1357-1392» با آثاری از بهمن جلالی، کاوه گلستان، رعنا جوادی، هنگامه گلستان، مهشید نوشیروانی، پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری، علی رنجبران، مزدک عیاری، محمدرضا سلطانی، تهمینه منزوی، البرز کاظمی و هاشم شاکری در گالری راه ابریشم برگزار شده است.

این نمایشگاه از 3 تا 27 آبان هر روز از ساعت 15 تا 19 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 در محل گالری راه ابریشم به آدرس تهران – خیابان شهید لواسانی(فرمانیه) – پلاک 103 دایر است.

گالری آریا

نمایشگاه عکس میترا محاسنی با عنوان «گذرگاه خورشید»، پنجشنبه (دوم آبان‌ماه) افتتاح شد.

«گذرگاه خورشید» عنوان نمایشگاه تازه‌ی عکس‌های میترا محاسنی است که تا یکشنبه (12 آبان) در گالری آریا واقع در سه‌راه دکتر بهشتی (عباس‌آباد)، خیابان ولی‌عصر، کوچه زرین، پلاک 10 ادامه دارد.

گالری مهروا

نمایشگاه گروهی کارتون و کاریکاتور با عنوان «دورهمی» از جمعه (سوم آبان ماه) در گالری مهروا به‌نمایش درآمده است.

این نمایشگاه با نمایشگاه گردانی «آروین»‌ آثاری از کامبیز درم‌بخش، جواد علیزاده، داوود شهیدی، علی جهانشاهی، جمال رحمتی، حسن کریم‌زاده، فیروزه مظفری،

هادی حیدری، سیامک پورجبار، بهزاد باشو، ایلیا تهمتنی، آروین، پیام برومند، سارا طبیب‌زاده و مهدی کریم‌زاده را به‌نمایش گذاشته است.

نمایشگاه دورهمی تا 19 آبان‌ماه هر روز به‌جز پنجشنبه‌ها در گالری مهروا به آدرس تهران – کریم‌خان زند – خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) پلاک 38 برپا است.

سینما گالری پردیس ملت

36 عکاس برجسته ایرانی به دعوت گالری پردیس ملت و نمایشگاه‌گردانی مهدی مقیم‌نژاد نمایشگاه «به روایت عکاسان معاصر ایران» را روز شنبه یازدهم آبان ماه جاری برپا می‌کنند. این رویداد با حمایت «موسسه تصویر شهر شهرداری تهران» حدود ٧٢ اثر از شاخص‌ترین مجموعه عکس های جمعی از هنرمندان پیشرو این عرصه را به تماشای عموم می گذارد.

علاقمندان می‌توانند همه روزه تا ٢٢ آذر از ساعت 11 تا 21 از این نمایشگاه واقع در خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، رو به روی کردستان سینما گالری پردیس ملت، طبقه دو دیدن کنند.

گالری صد رنگ

نمایشگاهی از عکس‌های مهسا دهقانی با عنوان «بلندای کوه به وسعت زمین» از جمعه 10 آبان در گالری صدرنگ به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه شامل 14 اثر کار سیاه و سفید در ابعاد 40 در 40 است. این نمایشگاه از 10 تا 15 آبان ماه در گالری صدرنگ واقع در پاسداران، خیابان شهید گل نبی، نرسیده به حسینیه ارشاد، پلاک 37 برپا خواهد بود.

گالری شکوه

تازه‌ترین نقاشی‌های سیاوش مظلومی‌پور با عنوان «موسیقی رنگ‌ها» عصر جمعه، دهم آبان ماه بر روی دیوار گالری شکوه آویخته می‌شوند.

این نمایشگاه شامل 18 اثر است که فضایی نیمه آبستره و انتزاعی دارند. آثار وی در این نمایشگاه را به لحاظ تکنیکی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ یکی آثار اکرلیک روی بوم با ابعاد140×100 که 10 اثر این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند و دیگری آثار آبرنگ روی کاغذ با ابعاد 70×50 که شامل هشت اثر هستند.

نمایشگاه نقاشی های سیاوش مظلومی پور تا 18 آبان‌ماه در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از این آثار درخیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو،کوچه سلیمی شمالی کوچه امیرنوری،شماره 19 گالری شکوه دیدن کنند.

نگارخانه والی

تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های سمیه محرمی با عنوان «زیر پوست» در نگارخانه والی از روز دهم آبان‌ماه گشایش می‌یابد. 10 تابلوی نقاشی با ابعاد 100 در 100 سانتی‌متر و با تکنیک اکریلیک و رنگ‌روغن روی بوم در این نمایشگاه روی دیوار خواهند رفت.

نمایشگاه «زیرپوست» از روزهای 10 تا 21 آبان‌ماه در نگارخانه والی واقع در میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3