اوباما: به بحران سازی پایان دهید

رئیس جمهور آمریکا ضمن انتقاد شدید از عملکرد کنگره از نمایندگان آن خواست تا با پایان دادن به بحران سازی هر چه سریعتر بودجه جدید دولت فدرال را تصویب کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما در نطق هفتگی خود خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا گفت، چیزی که اکثر مردم آمریکا از واشنگتن می شنوند سر و صداهای مختلفی است که هیچ ارتباطی به نگرانی های آنها ندارد.
بر اساس این گزارش اوباما تصریح کرد، برای همین من از نمایندگان کنگره می خواهم تا به بحران سازی پایان دهند و در مسیر درست گام بردارند. نمایندگان کنگره باید از اقداماتی که به ضرر اقتصاد آمریکا است خودداری کنند. کنگره در سال های اخیر به دنبال بحران سازی بوده است.
اظهارات اوباما 2 هفته پس از آن است که دولت آمریکا به علت اختلاف با کنگره بر سر بودجه بیش از 16 روز تعطیل شد. اگر بودجه جدید آمریکا تا 15 ژانویه 2014 میلادی به تصویب نرسد، دولت این کشور بار دیگر با بحران روبرو خواهد شد.
وزارت دارایی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، کسری بودجه این کشور در سال مالی منتهی به 30 سپتامبر به 4.1 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است. این رقم سال گذشته به بیش از 7 درصد رسیده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  2  =