زایمان طبیعی و بی‌درد هم لذتی دارد

هیچ لذتی در دنیا نمی‌تواند جای لذت زایمان طبیعی را برای مادر بگیرد و کسانی که بی دلیل سزارین را انتخاب می‌کنند خود را از این لذت محروم کرده‌اند.

برترین
مجله سیب سبز: هیچ لذتی در دنیا نمی‌تواند جای لذت زایمان طبیعی را برای مادر بگیرد و کسانی که بی دلیل سزارین را انتخاب می‌کنند خود را از این لذت محروم کرده‌اند. اگر درد زایمان طبیعی علت پافشاری شما برای سزارین است باید بدانید که می‌توانید زایمانی طبیعی و بی‌درد را با حضور همسرتان در اتاق زایمان تجربه کنید!

زایمان طبیعی یک نعمت است

هر زمان در دانشگاه درمورد مکانیسم زایمان توضیح می‌دادم تصاویری از روند زایمان در آفریقا، ژاپن، چین و سرخپوست‌ها را نشان می‌دادم. در ایران هم عشایر مثل قشقایی‌ها، لرها و کردها که کوچ می‌کنند نمی‌توانند برای زایمان یک خانم باردار کوچ را متوقف کنند بلکه آن خانم همراه با مادر یا شخص دیگری در محل می‌ماند تا زایمان تمام شود. سپس بند ناف را با سنگ پاره می‌کرد، گره می‌زد و زن همراه با فرزندش سوار بر الاغ می‌شد و به راهش ادامه می‌داد؛ به همین سادگی! خداوند نعمتی به زن داده که به راحتی بتواند زایمان کند. اگر چه درد می‌کشد اما بلافاصله فراموش می‌کند. درواقع موادی شبیه مورفین (آپومورفین) در بدن تولید می‌شود که به صورت طبیعی درد را کاهش می‌دهد و بعد هم فراموشی ایجاد می‌کند. برای همین است که می بینیم خانمی 10 بار زایمان کرده و هنوز هم دوست دارد آن حس را تجربه کند.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/7/28/210157_682.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  6