لطمه بحران مالی جهانی به میزان رضایت از زندگی

تحقیقات نشان می‌دهد میزان شادی در کشورهایی که بیش از همه از بحران مالی جهانی لطمه دیده‌اند، کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) در گزارشی اعلام کرد میزان رضایت از زندگی در فاصله سال 2007 تا 2012 در کشورهایی مانند یونان و اسپانیا کاهش چشمگیری پیدا کرد. اعتماد به دولت‌ها نیز طی این مدت به شدت کاهش یافت.

 

یافته‌های این تحقیقات اثرات گسترده بحران مالی را در میان 34 سازمان عضو OECD نشان می‌دهد. بحران مالی تاثیر عمیقی بر رضایتمندی مردم داشت و تنها به از دست رفتن شغل و درآمد محدود نشد و بر رضایت افراد از زندگی‌شان و اعتماد به دولت‌هایشان نیز تاثیر گذاشت.

 

طبق گزارش OECD، استرالیا، کانادا، دانمارک، نروژ، سوئد، سوییس، نیوزیلند و انگلیس در میان شادترین کشورهای عضو این سازمان قرار دارند.

 

میزان رضایت از زندگی در یونان 20 درصد و در اسپانیا و ایتالیا به ترتیب 12 و 10 درصد کاهش یافت. کشورهایی که کمتر از رکود اقتصادی آسیب دیدند، کاهش کمتری را شاهد بودند. میزان رضایت در آلمان طی مدت پنج سال بحران، چهار درصد کاهش داشت.

 

اما اعتماد به دولت‌ها در همه کشورهای عضو OECD ضعیف شد به طوریکه تنها 40 درصد از افراد مورد نظرسنجی اظهار کردند به دولتشان اعتماد دارند که پایین‌ترین سطح اعتماد از سال 2006 به این سو بود.

 

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، این آمار از نظرسنجی به دست آمده‌اند که به بررسی کیفیت زندگی تحت 11 رده شامل امنیت شخصی و تعادل کار و زندگی پرداخته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄    =  7