رمز گشایی از سرعت معرفی چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش

معرفی سریع چهارمین گزینه وزارت ورزش و جوانان که کمتر از یک ساعت پس از رای عدم اعتماد به نصرالله سجادی صورت پذیرفت در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه است و شاید در تاریخ یکصد ساله پارلمانتاریسم در ایران نیز کم سابقه باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از عصر ایران البته سابقه داشته است که پس از رای عدم اعتماد به یک وزیر پیشنهادی یا رای موافق به استیضاح یک وزیر، فرد موصوف به سرعت به مقامی دیگر منصوب شده باشد اما اولا جنبه سمبلیک داشته ثانیا  شامل معرفی سریع گزینه بعدی و در همان روز نبوده است.( هاشمی رفسنجانی پس از رای عدم اعتماد به مرحوم محسن نوربخش برای وزارت اقتصاد او را به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری منصوب کرد؛ معاونتی صوری که پیش تر وجود نداشت. خاتمی نیز پس از استیضاح عبدالله نوری در پایان خرداد ماه 1377 او را به معاونت توسعه سیاسی گماشت که این معاونت هم   قبل تر وجود نداشت. احمدی نژاد نیز پس از رای موافق به استیضاح وزیر راه و ترابری خود حمید بهبهانی را مشاور امور حمل و نقل کرد که باز یک عنوان نوظهور بود.)

موضوع اما این بار بر سر معرفی سریع وزیر پیشنهادی بعدی آن هم چهارمین گزینه بدون فوت وقت است که در تحلیل و چرایی آن می توان  این نکات را مطرح کرد:

1- دغدغه های حسن روحانی در دو حوزه دیپلماسی و اقتصاد فراتر و وسیع تر از آن است که خود را درگیر چالش با مجلس بر سر وزارت ورزش کند. به بیان دیگر این "سرعت" را باید ناشی از آن "وسعت" دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  74  =  75