خطرناکترین مزه‌ی آبنبات که آن را دوست دارید

پژوهشگران دریافته‌اند که در میان طعم‌های مختلف آبنبات طعم ترش آن خطرناکترین طعم برای خراب کردن دندان‌ها در افراد و بویژه در کودکان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از باشگاه خبرنگاران پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که بدترین نوع آبنبات برای خوردن، آبنبات‌های ترش است زیرا این آبنبات‌ها دارای اسید بیشتری هستند که می‌تواند منجر به ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان‌های افراد بویژه کودکان شود.

گفتنی است: پزشکان به والدین توصیه می‌کنند تا اگر در مهمانی‌ها و یا جشن‌ها کودک آنها مقادیر زیادی آبنبات ترش مصرف کرد، به فاصله حداقل 30 دقیقه پس از مصرف از او بخواهند که دندان‌های خود را مسواک بزند و چنانچه مسواک در دسترس نبود، با نوشیدن آب اثر قند را بر سطح دندان‌ها از بین ببرند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: آبنبات‌ها و تافی‌ها می‌توانند در حفره‌ها و فضاهای بین دندانی رسوخ کنند و تقریباً برای بزاق دهان غیر ممکن است که بتواند آنها را بشوید و اثر آنها را از بین ببرد.

پزشکان توصیه می‌کنند: والدین برای فرزندان خود آبنبات‌های بدون قند، آبنبات‌های سخت که دیر آب می‌شوند و یا آدامس بدون قند خریداری نمایند و برای کودکان خود مقرراتی تعیین نمایند که از خوردن این مواد به میزان زیاد خودداری نمایند و در عوض میوه و سبزی تازه مصرف کنند./

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  22  =  25