آیا مقامات ارشد نظامی ایران، چین و رژیم اسرائیل دیدار کرده‌اند؟

در هفته‌های اخیر بعضی منابع و از جمله فایننشال تایمز مدعی دیدار مقامات ارشد نظامی ایران، چین و رژیم اسرائیل شده بودند. این بار مجله آمریکایی نیوزویک مدعی افشای جزئیات بیشتری در مورد محتوای این جلسه شده و نام‌های بزرگی را نیز مطرح کرده است.

«تابناک»، نیوزویک مدعی شده است که در حالی که مذاکرات تاریخی ژنو برای مساله هسته‌ای ایران به نتیجه نهایی نرسید ولی همزمان گفتگوی سری دیگری در جریان بود که در آن ژنرال‌های ایرانی، اسرائیلی و چینی به دنبال راهی برای حل مسائل باقی مانده بودند.

طبق ادعای نیوزویک در قلعه سلور در بورگن در فرانسه، در اطراف میز شام فرماندهان نظام پیشین از کشورهای ایران و چین و از رژیم اسرائیل در کنار مقامات سابق ایالات متحده، فرانسه و استرالیا حضور داشته‌اند و هدف این جلسه یافتن راهی منطقی برای جدی‌ترین موانع بر سر یک توافق بزرگ هسته‌ای بین ایران و ایالات متحده بوده است.

در حالی که مذاکرات در ژنو در آستانه رسیدن به توافقی بی سابقه در 13 سال اخیر بود، ناگهان فابیوس وزیر خارجه فرانسه با طرح خواسته‌های جدید، مذاکرات را بدون رسیدن به توافق به انتها رساند.

نیوزویک در خبرسازی خود در باره دیدار سری در فرانسه مدعی شده است که میزبان جلسه، ژان کریستوف ایسو فون پفتن یکی از مشاوران کمیته مرکزی (حزب کمونیست) چین بوده و تلاش می‌کرده است که ایده‌های مختلف برای رسیدن به توافقی بین طرف‌های گوناگون رد و بدل شود.

آیا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  −  36  =