ظهور تلویزیون دیجیتال در عرصه پرداختهای بانکی/پرداختهای موبایل موضوع نگرانی حال حاضر بانکها

در رویداد رسانه دیجیتال که لندن میزبان آن بود، راه حلهای پرداخت تجاری تی(T-Commerce Payment Solution) افتتاح شد. این خدمت به مشتریان امکان می دهد با استفاده از تلویزیونهای هوشمند خود پرداخت هایشان را انجام دهند./ براساس پیش بینی های انجام شده برای تلویزیون هوشمند شرکت Informa Telecoms & Media، 31 درصد خانوارهای سراسر جهان تا 2017 ، حداقل یک تلویزیون هوشمند در اختیار خواهند داشت./T-Commerce Payment Solution یک دستگاه یگانه است که به مشتری کمک می کند هزینه خدمات در هر گونه محیط آنلاین یا آفلاین را بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در رویداد رسانه دیجیتال که لندن میزبان آن بود، راه حلهای پرداخت تجاری تی(T-Commerce Payment Solution) افتتاح شد. این خدمت به مشتریان امکان می دهد با استفاده از تلویزیونهای هوشمند خود پرداختهایشان را انجام دهند. همچنین این خدمت در فروشگاههایی قابل استفاده است که خرده فروشان و بازرگانان پرداخت با استفاده از دستگاههای هوشمند دیگر مانند تلفن هوشمند و تبلت را قبول می کنند.

براساس پیش بینی های انجام شده برای تلویزیون هوشمند شرکت  Informa Telecoms & Media، 31 درصد خانوارهای سراسر جهان تا 2017 ، حداقل یک تلویزیون هوشمند در اختیار خواهند داشت.میزان گسترش استفاده از این دستگاه در آمریکای شمالی (63 درصد) و اروپا(64 درصد) بیش از بقیه مناطق جهان بوده است. البته اندرولادبروک، مولف این تحقیق هشدار می دهد، با توجه به چرخه طولانی مدت عمر این دستگاهها، تلویزیونها دستگاهی مناسب برای انجام کلیه فعالیتهای دیجیتال در خانه نیستند. در عوض دستگاههایی که به طور مداوم جایگزین می شوند از جمله تلفن های هوشمند، تبلت، (STB) و کنسول بازیهای کامپیوتری هستند. برای بهره بردن از خدمات دیجیتال در خانه، این دستگاهها کلیدی هستند. به خصوص تلفنهای هوشمند که چرخه عمر کوتاه و پردازشگر قدرتمند دارد، همچنان دستگاههای هوشمند واقعی تلقی می شوند.

با این وجود سازندگان راه حل تجاری تی ، درباره تلویزیونهای هوشمند خوشبین تر هستند. آنها ادعا می کنند راه حلشان ، حلال تمام مشکلاتی است که توسط روشهای مختلف پرداخت در دنیای تجارت فیزیکی و دیجیتال انجام می شود. T-Commerce Payment Solution یک دستگاه یگانه است که به مشتری کمک می کند هزینه خدمات در هر گونه محیط آنلاین یا آفلاین را بپردازد. این راه حل را می توان در 42 روش مختلف پرداخت به کارگرفت و علاوه برآن 177 واحد پولی مختلف را  قبول می کند . این راه حل اطلاعات کاربر( مانند شماره کارت اعتباری) را در خود ذخیره می کند.

پرداخت با تلویزیون هوشمند ممکن است وسعت بگیرد اما در حال حاضر پرداختهای موبایل تنها موضوع نگرانی بانکها هستند. در ایتالیا شرکت SIA ،تهیه کننده خدمات پرداخت ، نتایج تحقیق خود درباره عادات پرداخت گروهی از مشتریان و بازرگانان منتشر کرده است. اکثریت پاسخگویان(94 درصد) به پرداخت های موبایل تمایل داشتند و این روشها را عملی، سریع و ساده می دانند.

اغلب شرکت کنندگان در تحقیق ماهانه 4تا 10 پرداخت را انجام می دهند و 76 درصد نیز در هرتراکنش کمتر از 25 یورو خرید می کرده اند. 71 درصد سوپرمارکت ها یا مراکز خرید شرکت کننده در تحقیق از پرداختهای موبایل استفاده می کردند، 44 درصد رستورانها و 29 درصد کافی شاپ ها، کیوسکهای روزنامه فروشی نیز از این خدمت استفاده می کرده اند.

هنگامیکه از شرکت کنندگان سوال شد در آینده انتظار چه برنامه های دیگری برای پرداخت موبایل را دارند؛ 88 درصد امیدوار بودند دامنه پرداختها به سیستم حمل و نقل عمومی نیز برسد و 73 درصد خواهان جایگزین شدن تلفن با کارتهای وفاداری فیزیکی و کوپنهای تخفیف بودند.

SIA اعلام کرده است مواردی از ناکارمدی در تحقیق ظهور کرده است مانند محدودیت آموزش و آشنایی با پرداختهای موبایل میان بازرگانان(56 درصد)، مشکلات فنی (32 درصد) و  توزیع نامناسب پایانه های پرداخت بیم تماس(29 درصد).بازرگان حاضر در تحقیق به این 3 نکته اشاره کردند:آنها ناراضی بودند اما نسبت به آینده خوشبین بودند، به طور معمول زنجیره های بزرگ از گسترش فناوری چندان خوشحال نیستند اما آن را یک فرصت تجاری جالب توجه در آینده می دانند. سازمانهای کوچک و ناراضی از خدمات که کاربران کمی داشتند، پرداخت موبایل را یکی از موضوعات مورد توجه شرکت خود نمی دانستند و سازمانهای کوچک و راضی از خدمات با تعداد زیادی کاربر ، پرداخت موبایل را راهی برای خشنود کردن مشتری و تضمین وفاداری او می دانستند.

در چین ( که بازاری بسیار وسیعتر از ایتالیاست) یک روند جالب توجه پرداخت ظهور کرده است. براساس یکی از گزارشهای اخیر سلنت، ( آینده وامدهی P2P در چین) بازار وامدهی این کشور از 30 میلیون در 2009 به 940 میلیون در 2012 رسیده است. سلنت پیش بینی می کند حجم بازار در 2015 به 8/7 میلیارد دلار برسد.

یکی از انگیزه های رشد  این حقیقت است که طی 5 سال گذشته دارایی های بانکی در چین سالانه 20 درصد افزایش یافته اند و البته ساختار اعتباری این شرکت غیر معقولانه است. طبق گزارش سلنت وامهای بانکی به شرکتهای بزرگ اعطا می شوند. شرکتهای کوچک و متوسط به سختی می توانند از بانک وام بگیرند و باید  روی منابع متعدد اعتباری تکیه کنند.

یکی از این منابع اعتباری وامدهی P2P است. فناوری اینترنت چنین وامهایی را قابل دسترسی کرده است. در بخشی از گزارش آمده است: در عمل ظهور اینترنت تا حد خاضی روی صنعت مالی تاثیر گذاشته است، به خصوص در بازارهای مالی شخصی و شرکتهای کوچک و متوسط موثر بوده است.

درآخر ، میان  روشهای جایگزین پرداخت و بنیانهای اعتباری باید  به هشدار موسسه دلویت توجه کرد. این موسسه نتیجه یک نظر سنجی آنلاین را منتشر کرده است.کلاهبردرای پرداخت در فعالیتهای تجارت الکترونیکی یکی از نگرانی های اصلی سازمانهاست.با وجود اینکه شرکتها، جلوگیری از کلاهبرداری را یکی از اولویتهای اصلی خود می دانستند( 47 درصد)، فقط 9 درصد پاسخگویان اشاره کردند که سازمانشان راه حلهای جلوگیری از کلاهبرداری را به طور رایگان در اختیار مشتریانش قرار می دهد. به علاوه در سال گذشته بودجه مختص راه حلهای جلوگیری از کلاهبرداری افزایش نامحسوسی داشت.

با توجه به تمرکز در بحث پرداختهای موبایل و تجارت آن، جالب توجه است که فقط 9 درصد پاسخ گویان کلاهبرداری موبایل را به عنوان مهمترین نگرانی درباره کسب و کارشان معرفی کردند. دیوید ویلیامز مدیر اجرایی ارشد شرکت Deloitte Financial Advisory Services می گوید: همراه تاثیرات مثبت تجارت دیجیتال، خطر کلاهبرداری از کسب و کارها و مشتریان نیز وجود دارد.با توجه به اینکه سال گذشته حملات فیشینگ ماهانه 40 درصد افزایش یافته بود، یک روش مناسب برای کنترل کلاهبرداری ازسوی پلیس و سازمانها آموزش و راه حلهای کلاهبرداری برای مشتریان نهایی است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  −  74  =