معادله چندمجهولی آلودگی هوای همیشگی خوزستان، حل نشدنی است؟

رجانیوز – «بارش باران» برای ساکنین پایتخت دود و گوگرد، پیام آور تنفس و بهبود کیفیت هوا حداقل به صورت مقطعی است اما همین باران نه تنها قدرت آلودگی زدایی از مناطق جنوبی کشور را ندارد، بلکه باعث افزایش آلودگی و ایجاد مشکلات تنفسی برای مردم هم شده است؛ موضوعی که معادله چند مجهولی آلودگی هوا در خوزستان و بوشهر را به یک مساله گنگ و پیچیده تبدیل کرده که هنوز راه‌حلی برای آن اندیشیده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از رجانیوز، با وجود اینکه از جمعه هفته گذشته هشدار‌ها در مورد خطرات ناشی از بارش شدید باران، وزش طوفان، طغیان مسیل‌ها و سیلابی شدن معابر در مورد استان‌های جنوبی کشور به‌ویژه استان‌های بوشهر و خوزستان داده شده بود اما به‌نظر می‌رسد که چند دستگاه‌ اجرایی و موظف در امور مربوطه آمادگی لازم برای جلوگیری از تشدید بحران را نداشتند.  
 
در برخی از شهرستان‌ها نیز مردم برای مقابله با بحران آماده نشده بودند. از سوی دیگر مسئله‌ای که روز گذشته با آغاز بارش باران بار دیگر پس از یک‌هفته تکرار و به یک بحران تبدیل شد، تنگی نفس اهوازی‌ها و مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی بود. همین هفته دلایل مختلفی به‌خاطر بروز چنین مشکلی در اهواز بیان شد؛ دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت گفت: ظاهرا ساکن بودن هوا در آن روز و به‌دنبال آن تراکم تجمع گازهای ناشی از مجموعه‌های صنعتی در محدوده شهر اهواز یا داخل این شهر، علت افزایش مشکلات و مراجعات تنفسی در اهواز بوده است. به دستور آقای وزیر، گروهی نیز از تهران عازم اهواز شدند تا به بررسی دقیق‌تر موضوع بپردازند.

وی اعلام کرد که گزارش علمی تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود اما هنوز پایان هفته فرا نرسیده که دوباره موضوع تکرار شد. البته پیش از آن سیدمحمد علوی، رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه جندی‌شاپور اعلام کرده بود که سوزاندن لاستیک‌های قدیمی توسط عده‌ای نا‌شناس نیز می‌تواند متهم ردیف اول این مشکل باشد. در کنار این عامل به‌وجود سایر آلاینده‌ها ازجمله وجود صنایع فولاد و نیشکر، شرکت کربن، چاه‌های نفت و گاز در اهواز نیز اشاره شد. 
 

height=290 
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +    =  8