قیمت جهانی طلا به کمترین رقم در ۴ ماه و نیم اخیر رسید

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز بازار جهانی به 1243 دلار در هر اونس رسید که این رقم پایین ترین قیمت ثبت شده برای طلا در 4 ماه و نیم اخیر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و نامشخص بودن زمان تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو قیمت طلا را در روز پنج شنبه به پایین ترین میزان از اوایل جولای تاکنون رساند، امروز قیمت فلز زرد نسبتا ثابت باقی ماند و در مسیر بزرگترین کاهش قیمت هفتگی در بیش از دو ماه اخیر قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در روز گذشته پس از رسیدن به پایین ترین قیمت چهار و نیم ماه اخیر امروز در سطح 1243 دلار باقی ماند و این قیمت نسبت به روز گذشته تنها 10 سنت کاهش داشته است. 
طلا و نقره هر دو در مسیر کاهش حدود 4 درصدی قیمت در هفته جاری قرار گرفته اند.
مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در حالی که حس حاکم بر بازار در حال حاضر کاملا آمیخته و درهم است، نوعی تثبیت قیمت ممکن است.»
وی افزود، فشار فروش بر قیمت طلا به دلیل ابراز اطمینان برخی مقامات فدرال رزرو در مورد ادامه سیاست فعلی، به اندازه شش ماهه ابتدایی سال نبوده است.
اما آمارهای مثبت اقتصاد آمریکا که می تواند موجب تعدیل زودهنگام سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو شود، بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.
تعداد شهروندان آمریکایی ای که برای دریافت حقوق بیکاری درخواست داده اند هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت و فعالیت کارخانجات آمریکایی در اوایل نوامبر به بالاترین سطح در 8 ماه اخیر رسید که نشان دهنده تقویت اقتصاد این کشور بود.
نامشخص بودن زمان تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو موجب شده که سرمایه گذاران پول خود را از بازار طلا بیرون بکشند و قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 25 درصد کاهش یابد.
جانت یلن، کاندیدای تصدی پست ریاست آینده فدرال رزرو هفته گذشته گفت که سیاست محرک اقتصادی فعلی را تا زمانی که مقامات مطمئن شوند ترمیم اقتصادی آمریکا پایدار است و ایجاد فرصت های شغلی ادامه دار خواهد بود، تداوم می بخشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  12