ایران، آمریکا را به زانو درآورد

تیم ملی والیبال ایران در یک دیدار سخت و نفس‌گیر مقابل آمریکا با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد.

در چهارمین روز رقابت‌های والیبال قهرمان قاره‌های جهان در ژاپن، تیم ملی ایران به مصاف آمریکا رفت. آمریکایی‌ها پیش از این دو پیروزی مقابل ژاپن و ایتالیا و یک شکست مقابل برزیل بدست آورده بودند. ایران هم یک برد برابر ایتالیا و دو باخت مقابل برزیل و روسیه در کارنامه داشت.

 

آمریکایی‌ها همواره در بین مدعیان والیبال جهان برای خود اسم و رسمی داشتند. قهرمانی المپیک سال‌های 1984، 1988 و 2008 در کنار ده‌ها عناوین دیگر کلکسیونی از افتخارات را در تاریخ والیبال این کشور پدید آورده است. فدراسیون جهانی والیبال از آمریکا به عنوان چهارمین تیم پرافتخار تاریخ والیبال جهان یاد می‌کند.

 

دو تیم ایران و آمریکا تا پیش از این سه بار در میادین رسمی به مصاف یکدیگر رفتند که در هر سه بازی ایران نتیجه را واگذار کرده بود.

 

تیم ملی والیبال ایران با پیراهن سفید برابر قرمز پوشان آمریکا به میدان رفت.

 

سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف ترکیب تیم ایران را در شروع مسابقه به نمایش گذاشتند.

 

 

*ست نخست: 28-26 ایران

 

تیم ملی والیبال ایران بازی را مقتدرانه آغاز کرد. سرویس‌های تماشایی فرهاد قائمی و بازی سازی‌های بی‌نقص از سعید معروف خیلی زود ایران را جلو انداخت. در حالی که هنوز آمریکایی‌ها به خودشان نیامده بودند محمد موسوی با تجربه بالای خود سد مستحکمی را برابر حریف پدید آورده بود. آمریکایی‌ها دریافت بسیار خوبی داشتند. ماتیو اندرسون بی شک یکی از بهترین‌های جهان بود که به تنهایی برای آمریکا امتیاز می‌گرفت. ولاسکو برنامه ویژه‌ای برای مهار این بازیکن داشت. ایران با تمرکز بالای بازکنان خود از توپ‌های برگشتی نهایت استفاده را می‌کرد. دو تیم با اختلاف یکی دو امتیاز به سود ایران پیش می‌رفتند. آمریکایی‌ها نمی‌توانستند از ایران پیش بیفتند. شهرام محمودی از کنار آنتن به خوبی و با چشم باز آبشار می‌زد. تیم ملی والیبال ایران در سرویس و دفاع خیلی خوب بود. اما در حمله مثل بازی با روسیه همچنان مشکل داشت. در امتیاز‌های پایانی ایران در آستانه پیروزی قرار گرفت. برخورد میرزاجانپور با محمد موسوی برای تیم ملی گران تمام شد. بهترین مدافع روی تور آسیا بعد از این برخورد احساس ناراحت و مصدومیت کرد و بلافاصله از زمین خارج شد. آرمین تشکری جای او را گرفت. در حالی که مکسول همچنان خوب سرویس می‌زد، ولاسکو دست به یک دو تعویضه جالب زد. او مهدوی را با محمودی و داودی را با معروف تعویض کرد. بدین ترتیب از رحمان داودی در قطر پاسور بهره گرفت. این تعویض جواب داد و داودی دو امتیاز متوالی گرفت. امریکایی‌ها سر تسلیم شدن نداشتند. بازی در امتیاز 26 بر 26 برابر پیش می‌رفت. اما یک اشتباه از حریف و دفاع خوب آرمین تشکری ایران را در ست نخست پیروز کرد.

 

 

والیبال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  +    =  47