هشدار سازمان ملل در خصوص کمک‌رسانی‌ به سوریه

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد: ادامه ناامنی‌ها در سوریه زندگی کارمندان نهادهای بین‌المللی در این کشور را تهدید و روند کمک رسانی به آوارگان سوری را با چالش رو به رو می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه ناامنی‌ها در سوریه نه تنها امنیت جانی کارمندان و اعضای سازمان‌های انسانی فعال در سوریه را تهدید می‌کند بلکه حتی توانایی آن‌ها برای کمک رسانی به نیازمندان را محدود می‌کند.

 

در این بیانیه آمده است: سازمان‌های فعال در عرصه کمک‌های بشردوستانه تاکنون به میلیون‌ها سوری کمک کرده‌اند اما ادامه ناامنی‌ها جان کارمندان این سازمان‌ها را تهدید کرده و روند کمک رسانی‌ به آوارگان را با چالش رو به رو می‌کند.

 

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در ادامه این بیانیه تاکید کرد: به رغم نبود امنیت در شماری از مناطق سوریه، کاروان‌های کمک رسانی تاکنون توانسته‌اند به بیش از 312 هزار سوری در مناطقی که کمک رسانی به آن‌ها دشوار است کمک کنند.

 

سازمان جهانی غذا نیز اخیرا اعلام کرد که موفق شده در ماه جاری میلادی به دست کم 30 درصد از مردم سوریه کمک‌های غذایی ارسال کند که این عدد در مقایسه با ماه گذشته افزایش یافته است.

 

در بیانیه دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل همچنین آمده است: آژانس‌های کمک رسانی و نهادهای فعال در این زمینه موفق شدند به 4 / 1 میلیون کودک سوری واکسن فلج اطفال تزریق کرده و 473 کودک دیگر را در مقابل بیماری حصبه مصون دارند. اما وجود برخی دشواری‌ها در مناطق استان‌های درعا، دمشق و استان‌های شمال شرقی سوریه کمک رسانی به این مناطق را دشوار کرده است.

 

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل همچنین اعلام کرد که 3 / 9 سوری از جمله 5 / 6 آواره نیازمند کمک‌های فوری انسانی هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  +    =  59