لحظه به لحظه با چهارمین روز مذاکرات ژنو

مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در ژنو در حالی وارد روز چهارم خود می‌شود که با ورود تدریجی وزرای خارجه 5+1 کشورها بیش از هر زمانی به توافق نزدیک شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تابناک ایران در روزهای گذشته توانست با متمرکز کردن گفتگوها با اشتون، خود را از اختلافات داخلی 5+1 دور کند. گویا تا ساعات پایانی دیشب، طرفین بر سر حق غنی‌سازی به توافق رسیده و اکنون مسائل اساسی سرنوشت اراک و احتمالا تحریم‌ها هستند.

 روز گذشته لاوروف اولین وزیر خارجه‌ای بود که خود را به ژنو رساند و دیداری صمیمانه با ظریف داشت. کری و وزرای خارجه چین و انگلیس نیز در راه ژنو هستند ولی فابیوس و وستروله وزرای خارجه فرانسه و آلمان خود را به ژنو رسانده‌اند.

به نظر می‌رسد که مذاکرات مثبت است و البته با سختی و فشردگی به پیش می‌رود. ظریف دیروز اظهار داشت که تقریبا 90 درصد راه تمام شده است و ده درصد مسائل باقی مانده است. در حال حاضر، بحث اصلی بر سر جزئیاتی است که برای دو طرف دارای اهمیت بوده و نوع پرداختن به آن ها در متن توافقنامه، از سوی طرفین با حساسیت پیگیری می شود. ظریف البته دیروز اظهار داشت که تا زمانی که روی همه چیز به توافق نرسیده باشیم یعنی روی هیچ چیز به توافق نرسیده ایم.

9:57 جی کارنی سخنگوی کاخ سفید: ایالات متحده امیدوار است که توافقنامه‌ای میان کشورهای غربی و ایران در مذاکرات هسته‌ای ژنو امضا شود.

10:30 کری وارد ژنو شد.

11:00 جلسه داخلی جان کری با وندی شرمن در حال برگزاری است. کری بعد از این جلسه با اشتون دیدار می‌کند

11:09 واکنش سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا به پیروزی تیم ملی والیبال ایران بر آمریکا
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/9/2/221354_111.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  5  =