ایران آماده مذاکرات برای توافق نهایی است

خبرگزاری ایرنا: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بابیان این که فتوای مقام معظم رهبری بزرگترین سند در دکترین دفاعی ما بوده است،گفت : ایران آماده ورود به مذاکرات برای توافق نهایی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا وزیر خارجه پس از ورود به تهران  با اشاره به آمادگی ایران به منظور آغاز مذاکرات برای راه حل نهایی، تصریح کرد: به نظر ما مرحله مهم و اساسی، راه حل نهایی است که در آن تمام تحریم ها برداشته می شود، فشارهایی که به صورت غیرعادلانه بر این مردم بزرگ وارد شده رفع خواهد شد و برنامه هسته ای ایران به عنوان یک برنامه مانند همه کشورها مورد احترام قرار خواهد گرفت.

هیچ مشکلی نداریم به دنیا نشان دهیم برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است، بنابراین از چند هفته دیگر و شاید تا قبل از پایان سال میلادی برنامه مرحله اول را شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه موارد ذکر شده را نمی توان در یک روز اجرا کرد، افزود: مرحله اول یک مرحله شش ماهه است و قرار نیست در گام های متعددی این کار صورت گیرد و ممکن است برخی برنامه ها بر اقدامات دیگر تقدم داشته باشد اما به صورت جدی و متوازن این کار پیش خواهد رفت.

ظریف تاکید کرد: برخلاف برخی صحبت هایی که شده است، حقوق هسته ای همه کشورهای عضو ان پی تی، حقوقی غیر قابل انتزاع است و این حقوق بر اساس اسناد موجود شامل حق غنی سازی است و در سند کنونی هم در دو نقطه تاکید شده که هیچ راه حلی بدون یک برنامه غنی سازی در ایران نخواهیم داشت.

وی گفت: این واقعیت مورد اذعان همه کشورهای قدرتمند جهان که طرف معامله و مذاکره ما بودند، قرار گرفته است و اکنون هم وارد مرحله اجرایی و هم مرحله مذاکراتی شدیم؛ اجرای یک قسمت از مذاکرات و در واقع شروع مذاکرات برای رسیدن به تفاهم در مورد مرحله بعد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  3  =