اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای طرح زمستانی تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به آغاز طرح زمستانی از 20 آذر تا 21 اسفند در جاده های استان تهران، گفت: برای طرح زمستانی امسال 20 میلیارد تومان اختصاص داده شده است که در صورت نیاز این اعتبارات افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فریبرز واحدی در گفتگو با مهر در خصوص اجرای طرح زمستانی جاده ها در استان تهران، گفت: اداره کل راه و شهرسازی با توجه به اهمیت راه های استان تهران و وجود گردنه هایی که در معابر برون شهری قرار دارند مانند گردنه گدوک در محوز فیروزکوه به سمت شمال کشور، محور هراز و گردنه امامزاده هاشم، راه های حوزه شمیرانات و سایر محورهایی که به نوعی در ایام طرح زمستانی اهمیت پیدا میکند، طرح زمستانی را در جاده ها اجرایی می‌کند.

وی در خصوص تامین بودجه برای اجرای طرح زمستانی در سال جاری، اظهار داشت: به دلیل اینکه استان تهران 20 درصد از ظرفیت بارترافیکی کشور را دارد باید بیشترین سرویس دهی را به مسافران داشته باشیم بنابراین برای امسال هم 20 میلیارد تومان اختصاص داده شده است که در صورت نیاز این اعتبارات افزایش می‌یابد.

با بیان اینکه این طرح با هدف ارتقا ایمنی و تسهیل در ایمنی و عبور و مرور خودروها انجام می‌گیرد، اظهار داشت: امسال حدود 42 اکیپ در قالب 800 نفر از عوامل راهداری با بیش از 250 دستگاه ماشین آلات راهداری زمستانی در گردنه های استان مستقر میشوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: 50 راهدار خانه و پایگاه راهداری سیار برای اسکان مسافران آماده سازی شدند که اگر مسافران در طول راه ها با مشکل مواجه شدند به آنها کمک رسانی شود.

واحدی با اشاره به نظارت مرکزمدیریت راه ها، خاطر نشان کرد: در حوزه مرکز مدیریت راه های استان تهران هم با سازمان ها و ارگان هایی که در موضوع امداد و نجات جاده ای در طول راه های استان حاضر می شوند، هماهنگی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 30 هزار تن شن و نمک در سوله های راهداری ذخیره شده است، افزود: اقدامات فیزیکی را هم قبل از شروع فصل سرما انجام دادیم که بهبود وضعیت رویی راه های استان تهران به جهت افزایش ایمنی کاربران، نصب تابلو و علایم هوشمند، نصب تجهیزات ایمنی، نصب حفاظ ها، شناسایی نقاط پرحادثه و تکینک های آرام سازی ترافیک از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه این اقدامات به جهت اینکه در ایام طرح زمستانی مانند سال گذشته سفر ایمنی را برای مسافران ایجاد کنیم انجام شده است، گفت: در استان تهران صددر صد عملیات راهداری از سوی بخش خصوصی در حال انجام است و تمامی اعتبارات و منابع مورد نیاز برای این طرح تامین شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  +    =  60