نامه دیپلمات‌ های کهنه‌ کار ایرانی به ظریف

جمعی از سفرا، دیپلمات‌ها و فعالان سابق عرصه سیاست خارجی کشورمان با انتشار نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف وزیر ‌امور خارجه، قدردانی و سپاس خود را نسبت به تلاش‌های او و تیم مذاکره‌کننده در ژنو اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،روزنامه شهروند نوشت: در میان ‌امضاکنندگان نام‌هایی چون دکتر فریدون زندفرد سفیر پیشین ایران در عراق، پاکستان و از دست‌اندرکاران اصلی استرداد جزایر سه‌گانه، دکتر ابراهیم تیموری سفیر اسبق‌ ایران در‌ امارات و از دست‌اندرکاران اصلی قرارداد الجزیره، دکتر عبدالرضا هوشنگ مهدوی، نویسنده، مترجم و کاردار اسبق ایران در انگلستان، دکتر داوود هرمیداس باوند استاد دانشگاه و دیپلمات اسبق کشورمان در ‌امور سازمان‌های بین‌المللی و فریدون مجلسی دیپلمات، مترجم و نویسنده برجسته کشورمان دیده می‌شود.

متن کامل این نامه به این شرح است:

از هر طرف حریف توانا حریف بود

کار ظریف راستی ‌اما ظریف بود

جناب آقای محمدجواد ظریف وزیر محترم‌ امور خارجه

ما، خدمتگزاران دیرین سنگر دیپلماسی ‌ایران، که در نسلی دیگر شریک یا شاهد تلاش‌های همکاران‌مان بر سر مساله استرداد جزایر‌ ایرانی از استعمارگران بریتانیایی در سال 1971 حل‌وفصل صلح‌آمیز و مرضی‌الطرفین اختلافات دیرین ایران و عراق بر سر مساله شط‌العرب در سال 1975 بودیم، شاید بهتر از دیگران به سنگینی بار به راستی «کمرشکنی» که شما و همکاران‌تان در مساله هسته‌ای و رفع تحریم‌ها با رعایت منافع ملت ‌ایران بر دوش گرفتید وقوف داریم و آن را احساس و درک ‌کنیم.

 ما، نتایج مثبت حاصل از تلاش‌های شما را می‌ستاییم و با قدردانی آن را تایید و از آن حمایت می‌کنیم. با اغتنام فرصت یاد همکاران فقیدمان را نیز که زمانی دیگر در همین سنگر کوشنده حفظ منافع ملی ‌ایران در مسائلی مانند شط‌العرب و جزایر ‌ایرانی بودند گرامی می‌داریم.

 پاینده‌ ایران

فریدون زندفرد، ابراهیم تیموری، عبدالرضا هوشنگ مهدوی، داوود هرمیداس‌باوند، ‌ایرج ‌امینی، هوشنگ عامری، جواد ‌هاشمیان، پرویز مهاجر، مرتضی طلیعه، ناهید مهراد، مهدی بشارت، حسین قاضی‌زاده، علیرضا شجاع‌پور، فرشته غفاری، علی دشتی، سام رضوی، عبدالرضا غفرانی ‌و فریدون مجلسی.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3