پیش‌بینی بیمه حدود ۳۰ درصد اراضی کشاورزی کرمانشاه

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان توسط کشاورزان بیمه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شهرام نریمانی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: این رقم معادل 10 درصد کل اراضی زیرکشت استان است.

 

وی ابراز امیدواری کرد، با شرایط بوجود آمده تا پایان مهلت بیمه پذیری حدود 20 تا 30 درصد اراضی زیر کشت استان بیمه شود که این رقم شامل 100 تا 150 هزار هکتار خواهد بود.

 

به گفته مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه، تاکنون بیشترین اراضی بیمه شده به شهرستان کرمانشاه اختصاص داشته است.

 

نریمانی به کشاورزان این مژده را داد که می‌توانند همه محصولات کشاورزی خود را ارزانتر از قبل بیمه کنند.

 

وی از کاهش تعرفه حق بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل دریافت شده از وزارتخانه، حق بیمه همه محصولات کشاورزی کاهش یافته است. کاهش حق بیمه برخی محصولات کشاورزی چشمگیر بوده است. به عنوان مثال حق بیمه محصولات مهمی مثل گندم و جو دیم به میزان 30 تا 50 درصد کاهش یافته است.

 

به گفته وی، حق بیمه گندم دیم از مبلغ 18 هزار تومان به 13 هزار و 250 تومان و حق بیمه جو دیم از 21 هزار تومان به 10 هزار تومان رسیده است.

 

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه از تمدید مهلت بیمه پذیری اراضی کشاورزی برای کشاورزان خبر داد و گفت: پس از تلاش‌های زیاد موفق شدیم مهلت بیمه اراضی کشاورزی مناطق سردسیر را تا 15 آذر تمدید کرده و البته این زمان برای اراضی کشاورزی مناطق معتدل و گرمسیر تا 25 آذر تمدید شده است.

 

نریمانی، سپس به کشاورزانی که قبل از این تاریخ نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کرده‌اند، این وعده را داد که حق بیمه اضافه‌ای که پرداخت کرده‌اند پس از اتمام مهلت بیمه به حساب آنان عودت داده شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =