مشهورترین قربانیان ایدز (+عکس)

بیماری مهلک ایدز که تاکنون درمان قطعی برای آن یافت نشده یک بیماری منحصر به کشورهای فقیر نیست بلکه تاکنون افراد مشهور بسیاری را نیز در کشورهای پیشرفته و ثروتمند مبتلا ساخته و این واقعیت بر ضرورت افزایش اطلاع‌رسانی در زمینه مقابله با این عفونت مرگبار تاکید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، اول دسامبر مصادف با «روز جهانی ایدز» است و به مناسبت این روز هر ساله در سراسر جهان مراسم ویژه‌ای برگزار می‌شود. هدف از گرامیداشت این روز افزایش آگاهی‌ها نسبت به این بیماری مهلک است. این روز فرصتی است تا بخش‌های خصوصی و دولتی اطلاعات خود را درباره وضعیت شیوع این بیماری و شیوه‌های موثر مقابله و کنترل آن به ویژه در کشورهایی که بیشترین نرخ شیوع را دارند به اشتراک بگذارند.
 
سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این رابطه اعلام کرد که این روز از حد فاصل سال‌های 2011 تا 2015 میلادی با شعار «رسیدن به نقطه صفر در موارد جدید ابتلا، تبعیض و مرگ‌و‌میر ناشی از ایدز» نامگذاری شده است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از تودی نیوز گازیت، بیماری ایدز همچنان هیچ درمان قطعی ندارد اما با این حال شیوه‌های درمانی موجود به مبتلایان این بیماری کمک می‌کند تا بتوانند برای چند سال یا شاید هم ده‌ها سال به زندگی خود ادامه دهند.
 
این گزارش مروری بر سرنوشت ورزشکاران صاحب عنوان و هنرمندان برجسته‌ای است که در اثر این بیماری مهلک جان باخته‌اند و نشان می‌دهد که در صورت ابتلا به این بیماری و تشخیص آن، اقدام به درمان به موقع شانس ادامه حیات بیمار را تا چندین سال افزایش می‌دهد.
 
بنابراین گزارش، برخی از افراد مشهوری که به عفونت مرگبار ایدز مبتلا شده‌اند عبارتند از:
 
فردی مرکوری

 data-src=http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/9/10/317769_626.jpeg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  2