حاشیه​های مجلس

استعفای نماینده نهاوند از مجلس و تصویب دو فوریت طرحی برای جوان سازی دولت، مهمترین دستورکارهای امروز مجلس بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از خبرآنلاین، مهدی سنایی نماینده نهاوند برای حضور در کرسی سفارت ایران در مسکو، از جایگاه نمایندگی استعفا داد. او که متن استعفایش از تریبون هیات رئیسه قرائت شد، خودش در دفاع از استعفایش سخن نگفت و طی نامه ای به هیات رئیسه خواست تا این رویکردش بی​توجهی به تصمیم دولت تلقی نشود. او در نهایت از همکارانش برای رای به استعفای خود تشکر کرد و با بغض خطاب به مردم حوزه انتخابیه​اش گفت که همچنان برای رفع احتیاجاتشان تلاش خواهد کرد. او همچنین به زبان روسی از نمایندگان تشکر کرد. {سخنان وی را اینجا بشنوید}.

«مجلس نباید صرفا ثناگوی حکومت باشد و باید جلوی استبداد را بگیرد» هم بخشی از سخنان علی مطهری در مخالفت با استعفای سنایی در روز مدرس بود که متن کامل آن را می توانید در این خبر بشنوید.

پس از آن نمایندگان بررسی دو فوریت طرح «ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی» را در دستور کار قرار دادند که اظهارات موافقان و مخالفانش خواندنی بود. از جمله آنجا که عزت​الله یوسفیان نماینده 62 ساله آمل، از طراحان این طرح بود که در دفاع از آن گفت: در برخی وزارتخانه​ها، وزیر که 70-80 ساله است، معاونان وزیر هم 65 سال به بالا هستند، استاندار هم که 60 سال به بالاست! خب چه کسی را برای افتتاح پروژه ببرند؟

وی در ادامه ذکر خیری هم از احمدی نژاد کرد و خطاب به دولتمردان کنونی ادامه داد: طرح «مهر آفرین» برای استخدام را لغو کردید، ما چیزی نگفتیم. من به آقای احمدی نژاد کاری ندارم که خوب بود یا بد، اما چرا مدیرکلی که 12 سال در دوبی کار تجاری می​کرده را باز می​​گردانند و باز او را مدیرکل می​کنند اما این همه جوان بیکار داریم!

شکر خدا موسوی نماینده 50 ساله اهواز نیز در دفاع از این طرح گفت: برخی بازنشستگان که دوباره در دولت به کار گرفته شده​اند حداکثر 4-5 ساعت توان کار در روز دارند! وی از لزوم توجه به جوانان سخن گفت و از افتخار آفرینی جوانان و یکباره اظهار داشت: مگر همین مذاکرات ژنو را جوانان پیش نبردند! این در حالی است که محمد جواد ظریف هم وزیر 52 ساله دولت است که باز نشسته هم شده است!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  ⁄  9  =