سطح اغراق‌ها و سوء‌تفاهم‌ها در بازار پرداخت همراه افزایش یافته است

تحقیقات نشان داده است که بدون درک روشنی از ارتباط میان پرداخت‌های همراه و زیرساخت پرداخت‌های موجود، بازیگران صنعتی به میزان قابل توجهی پتانسیل درازمدت بازار را از دست خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سازمان‌های خدمات مالی باید درک بهتری از بازار پرداخت‌های همراه به دست بیاورند.

پژوهش‌های جدید Ovum نشان می‌دهد همچنان درباره چگونگی حرکت در فضای پرداخت‌های که به سرعت جابجا می‌شود سوءتفاهم‌هایی وجود دارد.

بانکداری همراه تنوع را در بازار پرداخت افزایش داده است. ظهور سریع فناوری بانکداری همراه به عنوان مساله متمایز کننده برای بانک‌های خرد، آن را به اولویت مهم‌تری نسبت به پرداخت‌ها تبدیل کرده است. به تدریج که گسترش بانکداری همراه ادامه می‌یابد، روش‌های پرداخت پیچیده‌تری در حال افزوده شدن هستند؛ روش‌هایی به گستره روش‌های کاربربه‌کاربر (P2P) تا خدمات پرداخت بدون تماس مبتنی بر نزدیک ممکن است همچنان به عنوان جزئی از مرکز  فضای پرداخت‌های همراه ظهور کند.

این پژوهش‌ها روشن ساخته است که بدون درک روشنی از ارتباط میان پرداخت‌های همراه و زیرساخت پرداخت‌های موجود، بازیگران صنعتی به میزان قابل توجهی پتانسیل درازمدت بازار را از دست خواهند داد.

از آن‌جا که بازار همچنان در مراحل اولیه‌ گسترش قرار دارد، پرداخت‌های همراهی که با مصرف‌کننده مواجه هستند به شکلی از پیش تعیین شده به کارت‌ها و حساب‌های موجود بستگی دارند، به این معنا که زیرساخت پرداخت پشت واسط کاربری بدون تغییر باقی می‌ماند. این مساله باعث شده سوال‌هایی درباره توانایی تولید درآمد از سامانه‌های پرداخت همراه بوجود آید. خدمات ارزش افزوده، مثل تبلیغات هدفمند، خدمات وفاداری، کوپن‌دهی، و صدور بلیت کلید اطمینان از سوددهی خواهند بود.

گیلز اوباقس (Gilles Ubaghs)، تحلیل‌گر ارشد فناوری‌های خدمات مالی در Ovum، می‌گوید: «سطح اغراق‌ها و سوء‌تفاهم‌ها در بازار در حال افزایش است. بسیاری از تامین‌کنندگان پرداخت موجود و ورودی‌های بالقوه جدید درباره چگونگی پیش‌روی در صنعتی که تقریبا هر روز در حال متحول شدن است، مطمئن نیستند. این‌که تعداد رو به افزایش تجارت‌ها، فروشنده‌ها، و تامین‌کنندگان خدمات درک بهتر و متعادل‌تری از طبیعت این گسترش‌ها و چگونگی تاثیرگذاری و تاثیرپذیری آن‌ها از زیرساخت‌های پرداخت موجود بدست آورند، حیاتی است».

به این ترتیب سرمایه‌گذاری قابل توجه در زیرساخت‌های ضروری لازم است، به خصوص برای خدمات ارزش افزوده. این‌ها برای موفقیت درازمدت پرداخت‌های همراه در بازارهای توسعه یافته حیاتی خواهند بود.

اوباقس جمع‌بندی می‌کند که: «بازار هم‌اکنون هم‌زمان در جهات مختلف در حال گسترش است و به تدریج که روش‌های پرداخت همراه گسترش می‌یابند، تامین‌کنندگان پرداخت موجود لازم است چابک و منعطف بمانند. فرصت‌ها برای پرداخت‌ها همراه در تمام بازارها قابل توجه هستند، اما این فرصت‌ها تنها از طریق تجمیع با فرآیندها و زیرساخت‌های پرداخت موجود ممکن خواهند بود».

منبع:وسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  15