ایران میزبان سال ۲۰۱۶ لیگ جهانی والیبال می شود؟

رقابت‌های لیگ جهانی که پیش از این با حضور هجده تیم و در قالب سه گروه شش تیمی برگزار می‌شد، در فصل جدید با تغییرات فراوانی در نحوه برگزاری برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در روزهایی که موفقیت‌های فوتبال و والیبال به طرز جالبی با هم پیوند خورده است‌ ـ هرچند سطح موفقیت‌ها در این دو رشته قابل مقایسه با هم نیست ـ سرنوشت حضور سال آینده تیم‌های والیبال و فوتبال کشورمان در رقابت‌های جهانی در آغاز و پایان این هفته رقم می‌خورد؛ جایی که در آغاز هفته حریفان تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های لیگ جهانی 2014 در لوزان سوئیس مشخص شدند و در ساعات پایانی این هفته در برزیل تیم ملی فوتبال کشورمان حریفان خود در جام جهانی سال 2014 را می‌شناسد.

به گزارش «تابناک»، اجلاس سالانه فدراسیون جهانی والیبال که از آخر هفته گذشته با حضور رؤسای فدراسیون‌های کشورهایی ‌در لوزان سوئیس برگزار شد، تکلیف لیگ جهانی والیبال در سال جاری را مشخص کرد تا با اتفاقات جدیدی که در جریان برگزاری لیگ جهانی رخ داده، بهار و تابستان گرمی را برای هواداران والیبال در 28 کشور حاضر در لیگ جهانی 2014 فراهم کند.

رقابت‌های لیگ جهانی که پیش از این با حضور هجده تیم و در قالب سه گروه شش تیمی برگزار می‌شد، در فصل جدید با تغییرات فراوانی در نحوه برگزاری برنامه‌ریزی شده است.
مهم‌ترین اتفاقی که در این زمینه رخ داده، افزایش ‌تیم‌های شرکت کننده در لیگ جهانی به 28 تیم است که در ترکیب جدید در قالب سه گروه و هفت دسته در این مسابقات شرکت می‌کنند که هر دسته هم شامل سه یا چهار تیم است.

تیم‌ها در سه دسته این دوره از رقابت‌ها بر پایه رنکینگ سال گذشته‌شان دسته‌بندی شده‌اند که تیم‌های تراز اول والیبال دنیا در گروه یک، تیم‌های متوسط در گروه دو و دیگر تیم‌ها در گروه سه قرار می‌گیرند و در پایان مرحله مقدماتی و بین قاره‌ای از گروه یک با توجه به میزبان مرحله نهایی چهار یا پنج تیم و از گروه دو یک تیم به مرحله نهایی راه یابند. همچنین تیم آخر گروه دو به گروه سه سقوط و تیم اول گروه سه به گروه دو راه خواهند یافت.

این البته تنها تفاوت لیگ جهانی 2014 با سال‌های پیش نیست. برگزاری چهار دیدار برای هر دو تیم یک گروه و دوازده بازی در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها، شاید از مهم‌ترین رخدادهای این دوره از لیگ جهانی باشد. به این نحو که ایران با هر یک از هم تیم گروه خود چهار دیدار ‌برگزار خواهد کرد و در پایان رقابت‌های گروهی 12 بازی را برگزار می‌شود. دو پیروزی اخیر ایران برابر ایتالیا و بازی نزدیک تیم ملی والیبال کشورمان مقابل برزیل در رقابت‌های جام قهرمانان، باعث شده که وضعیت در گروه یک این رقابت‌ها که با حضور تیم‌های ایران، ایتالیا، برزیل و لهستان از دوم خرداد سال 1393 آغاز خواهد شد، از همین ابتدا پیچیده باشد و روزهای سختی در انتظار دو غول والیبال دنیا باشد که قرار است هر کدام چهار بار به مصاف ایران بروند.

ایران در نخستین بازی‌های خود در این رقابت‌ها مهمان ایتالیاست و در اولین میزبانی خود در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی میزبان برزیل خواهد بود. آخرین بازی خود در این گروه را در لهستان انجام خواهد داد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  2