درخواست کی‌ روش از مسئولان فدراسیون

کروش این خواسته را تقدیم مسوولان فدراسیون کرده و انتظار دارد که به این خواسته‌اش جامه عمل پوشانده شود. او دوست دارد بازیکنان تیم ملی با نزدیکان خود به برزیل سفر کنند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از سایت گل جام جهانی، بزرگترین رویداد فوتبالی جهان است. تورنمنتی که تیم‌های قدرتمند گرد هم می‌آیند تا رقابت کنند برای صعود از مرحله گروهی و در پایان کسب عنوان قهرمانی. در این بین هستند افراد بسیاری که برای تماشای جام جهانی، بلیت می‌خرند، رنج سفر را تحمل می‌کنند تا بهترین بازیکنان فوتبال جهان را در یک قاب و یک زمین به نظاره بنشینند. آنها هزینه می‌کنند تا از نزدیک، بازی بازیکنان محبوب خود را تماشا کنند.

ایرانی‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. از مدیر گرفته تا رییس هیات فوتبال، بازیکن و مربی، جملگی علاقه‌مندند تا با تیم ملی به جام جهانی بروند. نه همراه تیم ملی که به‌عنوان بیننده بازی‌های جام جهانی. به‌عنوان مثال برای یک مربی، جام جهانی می‌تواند بزرگترین کلاس آموزشی باشد. کلاسی برای بالا بردن سطح مربیگری و دانش مربیانی که علاقه‌مند به یادگیری هستند.

برای جام جهانی 2006، فدراسیون فوتبال از روسای هیات‌های فوتبال استان‌ها در کنار مدیران باشگاه‌ها دعوت کرد تا با تیم ملی به آلمان بروند. در این جمع البته افرادی هم بودند که نه رییس بودند و نه مدیرعامل یک باشگاه. آنها به آلمان رفتند و جام جهانی را از نزدیک دیدند. نه با هزینه شخصی بلکه با هزینه فدراسیون چون فدراسیون دعوتشان کرده بود تا در جام جهانی به‌عنوان میهمان ویژه حاضر شوند.

برای جام جهانی برزیل هم مسوولان فدراسیون چنین برنامه‌ای در سر دارند. دعوت از روسای هیات‌های فوتبال استان‌ها در کنار چند مدیرعامل باشگاه‌ها تا دور هم جمع شده و اعزام شوند به بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان. روسای هیات‌های فوتبال، همسو هستند با علی کفاشیان در مجمع انتخاباتی فدراسیون. شاید به همین دلیل هم هست که آنها، پای ثابت اعزام هستند و این بار هم قرار است به جام جهانی بروند.

کارلوس کی روش اما ایده جدیدی پیش پای مسوولان فدراسیون فوتبال گذاشته. او از اهالی فدراسیون خواسته تا به جای روسای هیات‌ها و مدیران باشگاه‌ها، یکی دو نفر از اعضای خانواده یا نزدیکان بازیکنان تیم ملی راهی برزیل شوند. به عقیده کروش، حضور خانواده یا نزدیکان بازیکنان در برزیل می‌تواند روحیه و انگیزه بازیکنان تیم ملی را بالا ببرد و باعث شود آنها تمرکز کنند روی فوتبال. نتیجه این تمرکز هم می‌تواند منجر شود به عملکرد ایده‌آل تیم ملی و صعود احتمالی از مرحله گروهی.

کی روش این خواسته را تقدیم مسوولان فدراسیون کرده و انتظار دارد که به این خواسته‌اش جامه عمل پوشانده شود. او دوست دارد بازیکنان تیم ملی با نزدیکان خود به برزیل سفر کنند. او با این کار، با یک تیر، دو نشان را خواهد زد. ابتدا به بازیکنان تیم ملی پاداشی به اندازه سفر خانواده شان به برزیل را می‌دهد و سپس با این روش، روحیه آنها را بالا می‌برد. نکته سومی هم هست. او محبوب می‌شود بین بازیکنان تیم ملی، چون باعث شده تا خانواده آنها به برزیل سفر کنند و بازی‌های‌شان را از نزدیک ببینند.

فدراسیون فوتبال می‌تواند چنین بستری را فراهم کند. گفته می‌شود این پیشنهاد کروش با موافقت اولیه کفاشیان و همکارانش مواجه شده. قرار است آنها جلسه‌ای با بازیکنان بزرگ تیم ملی برگزار کنند و در این باره تصمیم نهایی را بگیرند. هنوز مشخص نیست که آیا خانواده بازیکنان به جای روسای هیات‌ها یا مدیران باشگاه‌ها اعزام می‌شوند یا نه اما هر چه هست اینکه تا چند روز دیگر، خبری در این رابطه به گوش خواهد رسید.

فدراسیون نمی‌تواند به این راحتی‌ها، هیات‌های فوتبال را از سفر به برزیل و تماشای جام جهانی محروم کند.

بودجه‌ای هم ندارد که هم یکی دو نفر از خانواده هر بازیکن را به جام جهانی ببرد و هم روسا و مدیران باشگا‌ها را. پس باید چاره‌ای بیندیشد که هم انگیزه بازیکنان را بالا ببرد و هم حمایت روسای هیات‌های فوتبال را همچنان کنار خود داشته باشد. آیا فدراسیون چنین بودجه‌ای در اختیار دارد؟ به پاسخ این سوال، چند هفته دیگر می‌توان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =