نلسون ماندلا و هر آنچه در مورد او نمی دانید

پس از مدتها دست و پنجه نرم کردن با بیماری نلسون ماندلا،قهرمان آفریقای جنوبی و اولین رئیس جمهوری دمکراتیک این کشور در 95 سالگی از دنیا رفت. در ماه‌های گذشته با وخامت حال قهرمان مبارزه با رژیم آپارتاید و کسی که مردم کشورش او را با عنوان مادیبا می‌شناسند رسانه‌‌ها بارها شایعه مرگ او را منتشر کردند اما حالا جاکوب زوما،رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به صورت رسمی اعلام کرده ماندلا دنیا را ترک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر درباره ماندلا فیلم‌های زیادی ساخته شده و کتاب‌های زیادی نوشته شده است اما هنوز چیزهایی هستند که شاید خیلی‌ها درباره او ندانند.
 
وقتی ماندلا، نلسون نبود

نام اصلی کسی که بسیاری از مردم آفریقای جنوبی  به‌نشانهٔ احترام او را مخولو (پدربزرگ) صدا می‌زنند  رولیهلاهلا بود. زمانی که ماندلا 9 سال داشت معلم دبستان متدیست (شاخه ای از کلیسای پروتستان)، نام انگلیسی نلسون را برای او انتخاب کرد. انتخاب اسم‌های انگلیسی برای بچه‌های آفریقایی برای این بود که خارجی‌ها راحت‌تر نام آنها را بتوانند تلفظ کنند.  معنی لغوی رولیهلاهلا «کندن شاخه درخت» است، ولی معنی رایج آن «دردسرساز» است.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/9/16/226791_475.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    هر روز صبح در آفریقا آهویی از خواب بیدار می شود و می داند که باید از شیر تندتر بدود تا طعمه شیر نشود و شیر می داند که باید از آهو تندتر بدود تا گرسنه نماند مهم نیست که آهو باشی یا شیر . مهم آن است که هر روز با طلوع آفتاب با تمام توان شروع به دویدن کنی
    نلسون ماندلا

ارسال یک پاسخ

54  −    =  53