تعامل شهروندان با پلیس فتا دست سه سارق اینترنتی را رو کرد

رئیس پلیس فتا استان لرستان از دستگیری سه سارق اینترنتی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی همشهریان در خرم آباد می‌کردند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس پلیس فتا استان لرستان در مصاحبه با خبرنگار پلیس گفت: در پی شکایت سه همشهری مبنی بر برداشت غیرمجاز 16 میلیون و 400 هزار ریال از حساب بانکی‌شان، موضوع در دستور کار، کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود : در بررسی‌های اولیه مشخص شد، که برداشت از حساب بانکی مراجعه کنندگان به صورت خرید اینترنتی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا لرستان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات و بکارگیری شیوه‌های ویژه پلیسی در کشف جرم در نهایت موفق شدند سه نفر متهم با مشخصات معلوم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی در یک اقدام منسجم دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به این پلیس منتقل کنند.

این مقام انتظامی اظهارداشت: متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شدند، اما در مواجهه با مستندات پلیس به برداشت غیر مجاز از حساب اینترنتی شاکیان اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا لرستان خاطرنشان کرد: تحقیق از سارقان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت کشف دیگر اعمال مجرمانه آنان با جدیت ادامه دارد.

​دست کاربر متخلف کافی نت در زاهدان رو شد

با تلاش مأموران پلیس فتا سیستان و بلوچستان کاربر متخلف کافی نتی که از حساب مشتریان خود برداشت غیر مجاز می‌کرد، دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شخصی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مأموران پلیس فتا مشخص شد شاکی چند ماه قبل جهت دریافت خدمات اینترنتی به کافی نتی مراجعه و در آن محل رمز دوم کارت خود را در اختیار کاربر کافی نت قرار داده است که با دریافت این سر نخ پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

این مقام انتظامی افرود: در تحقیقات مأموران مشخص شد که برداشت‌های غیر مجاز به صورت خردید کارت‌های شارژ تلفن همراه بوده است و با هماهنگی مراجع قضایی کاربر کافی نت احضار و و مورد تحقیق قرار گرفت که در ابتدا منکر هر گونه جرمی شد ولی به دلیل مواجهه با دلایل جمع آوری شده پلیس، لب به اعتراف گشود و گفت: به دلیل داشتن اطلاعات بانکی و رمز دوم کارت شاکی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی کرده‌است.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در پایان از مردم خواست پس از انجام هر گونه خدمات اینترنتی رمز دوم کارت خود را تغییر دهند تا از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.

 

​سارق حساب بانکی، همسر مالباخته از آب در آمد

با اقدامات کارشناسانه پلیس فتا شرق استان تهران، زنی که از حساب عابر بانک همسرش بنج میلیون و 500 هزار ریال برداشت کرده بود، به مراجع قضایی معرفی شد.

 رئیس پلیس فتا شرق استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام شکایت فردی مبنی بر این که از حساب بانکی‌اش مبلغ بنج میلیون و 500 هزار ریال برداشت غیر مجاز شده است؛ کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده از حساب شاکی مشخص شد برداشت‌ها به صورت خرید شارژ تلفن بوده است که کارشناسان با انجام اقدامات فنی و بررسی اسناد موجود توانستند به این نکته برسند، همسر شاکی با بدست آوردن اطلاعات حساب و فعال کردن رمز دوم، اقدام به برداشت از حساب وی کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دو نفر از اقوام نزدیک متهمه نیز در این ارتباط با وی همکاری داشته اند؛ تصریح کرد: مأموران پس از ردیابی های اطلاعاتی متهم اصلی پرونده را جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ورامین معرفی کردند.

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران در پایان با اشاره به هوشیاری و آگاهی شهروندان در خصوص سرقت‌های اینترنتی خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن عدم ارائه اطلاعات حساب‌های بانکی خود به دیگران، هشدارهای پلیس سایبری را جدی بگیرند.

​اخاذی اینترنتی از طریق جلب اعتماد

فردی که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با اغفال دختران اقدام به اخاذی از آنها می‌کرد، دستگیر شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄    =  5