پخش برنامه ۱۰ قسمتی برای گسترش فرهنگ استفاده صحیح از کارت

شرکت شاپرک انجام داد:

شرکت شاپرک جهت گسترش فرهنگ استفاده صحیح از کارت های بانکی و پایانه های فروشگاهی و دیگر ابزارهای پرداخت 10 برنامه که هر بخش به مدت 10 دقیقه است را تهیه کرده ; که هر یک از این برنامه ها شامل توصیه های فرهنگی و امنیتی در خصوص استفاده از کارت و پایانه های فروشگاهی بوده و در روزهای زوج هفته از شبکه یک سیما در برنامه سیمای خانواده پخش می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شرکت شاپرک جهت گسترش فرهنگ استفاده صحیح از کارت های بانکی و و  پایانه های فروشگاهی و دیگر ابزارهای پرداخت  10  برنامه که هر بخش به مدت 10 دقیقه است  را تهیه کرده  که هر یک از این برنامه ها شامل توصیه های فرهنگی و امنیتی در خصوص استفاده از کارت و پایانه های فروشگاهی است و در روزهای زوج هفته از شبکه یک سیما در برنامه سیمای خانواده پخش می شود.پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بنابر وظیفه  اطلاع رسانی خود تلاش  کرد تا به ترتیب این بخش ها را همراه تصویر منتشر کند.اما در نهایت  بخش تصویری قسمت اول امکان بارگذاری در سایت را نیافت و تنها  محتوای آن  به اضافه بخش محتوایی و تصویری دوم  منتشر شده است. در روزهای آتی بخش های بعدی منتشر خواهد شد.

 

 برنامه اول /چهار شنبه 13 آذر

نسترن اسماعیلی ،  کارشناس نظام پرداخت ، در این برنامه با اشاره به اینکه در زمان فعلی که حجم مبادلات بالا رفته وتعداد اسکناس ها افزایش یافته یکی از بهترین روش های استفاده از انواع پول ها جهت مبادلات کارت ها هستند ، تاکید کرد : کارت های بانکی به دو دلیل آسایش خاطر واطمینان ، به انجام بهتر مبادلات کمک می کنند و از آنجا که پولی در این بین انتقال نمی یابد امنیت خاطر ایجاد می کند وفرد با رمزی که مختص به خود اوست می تواند در هر زمانی از کارت استفاده کند .

در ادامه این برنامه مجری ضمن اشاره به اینکه دامنه جغرافیایی مبادلات پولی ومالی افزایش یافته است، تاکید کرد: در این میان دو موضوع مهم مطرح می شود یکی سرعت انجام کار ودیگری نگهداری حساب است زیرا در پرداخت باید حجم بزرگی از پول نقد را همراه داشته باشیم اما کارت بانکی این دو مساله را مرتفع می کند به طوریکه از هر نقطه وهر کجا به هر حساب و هر مبلغی را می توان منتقل کرد ضمن اینکه حسابداری روشن وشفاف هم خواهیم داشت.

در ادامه این برنامه از کارت بانکی به عنوان وسیله ای کم حجم وسبک همراه با اطلاعات شخصی یاد می شود که می تواند برای شما وطرف مقابل اطمینان بخش باشد.

گفتنی است در این برنامه تلویزیونی بر استفاده صحیح از  کارتهای بانکی توجه شده به طوریکه تاکید می شود با استفاده ایمن از کارتهای بانکی وعدم انتشار اطلاعات کارت بانکی برای دیگران می توان جلوی سواستفاده افراد سود جو را گرفت.

علاوه براین طی این برنامه تاکید می شود ، نوشتن رمز 4 رقمی روی کارت واستفاده همه افراد خانواده از یک کارت با یک رمز ضریب اطمینان وایمنی کاهش می یابد به عبارتی کارت بانکی نمایانگر هویت مالی است پس هیچ گاه نباید اطلاعات کارت بانکی را برای دیگران فاش کرد.

  بخش دوم/شنبه 16 آذر

در ادامه این برنامه ده قسمتی در بخش دوم که  مهندس اسماعیلی کارشناس نظام پرداخت ضمن اشاره به مزایای داشتن کارت به جای پول عنوان کرد: از کارت در صورتی امنیت وآسایش به همراه می آورد که استفاده درستی از آن صورت گیرد به طوریکه استفاده درست به معنای آن است که اطلاعات کارت برای دارنده کارت حفظ شود و رمز نیزبه عنوان کلید دسترسی نباید در اختیار دیگران قرار گیرد .

 وی بابیان اینکه  دقت در حفظ رمز می تواند باعث ایجاد امنیت در حساب باشد، تاکید کرد:حفظ محرمانگی کارت بسیارمهم است و طبیعتا به جز فردی که صاحب کارت است افرادی که چنین سرویسی را در اختیار فرد قرار می دهند نیز در نگهداری این اطلاعات مسوول هستند وباید مطابق استانداردهای امنیتی این صنعت در حفظ محرمانگی کارت کوشا باشند.

طی این برنامه تیزرهای تلویزیونی تاکید کردند قبل از اتمام پردازش وخاتمه عملیات بانکی محل خرید را ترک نکنید ودر صورت بروزتراکنش ناموفق رسید را تا حصول اطمینان ازکسر نشدن وجه از حساب نگه دارید.

 مجری برنامه ضمن تاکید بر حفظ رمز کارت تاکید می کند :داشتن کارت الکترونیک خوب است به شرط اینکه رمز چهار رقمی راهمیشه حفظ کنید ودر شرایط حساس نسبت به تغییر آن اقدام کنید.

در طی برنامه تاکید می شود ،از ارایه رمز عبور به فروشنده خودداری نموده وشخصا رمز خود را در دستگاه کارت خوان وارد نمایید علاوه بر این رمز چهار رقمی نباید به سادگی قابل حدس باشد برای مثال از سال تولد ، سال ازدواج و یا شماره تلفن نباید به عنوان رمز استفاده شود.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  −    =  97