انتقاد رسانه‌های جهان از هجوم ایرانی‌ها به فیس‌بوک مسی

دو روز پس از هجوم گسترده برخی کاربران ایرانی فیسبوک به صفحه لیونل مسی و فرناندا لیما خبر این رویداد را برخی رسانه های بین المللی با لحنی سرزنش آمیز منتشر کرده اند. تا کنون اشپیگل، دی ولت، فوکوس و اسپرت از رسانه های معروف آلمانی و همچنین مجله لوپوئن فرانسه گزارشهایی در این باره منتشر کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از عصر ایران دو روز پس از هجوم گسترده برخی کاربران ایرانی فیسبوک به صفحه لیونل مسی و فرناندا لیما خبر این رویداد را برخی رسانه های بین المللی با لحنی سرزنش آمیز منتشر کرده اند. تا کنون اشپیگل، دی ولت، فوکوس و اسپرت از رسانه های معروف آلمانی و همچنین مجله لوپوئن فرانسه گزارشهایی در این باره منتشر کرده اند.

ماجرا از روز قرعه کشی مسابقات جام جهانی برزیل آغاز شد، فرناندا لیما مدل و مجری این برنامه بود و تلویزیون ایران به دلیل نوع پوشش او نتوانست مراسم را به صورت زنده پخش کند. لیونل مسی نیز شناخته شده ترین بازیکن تیم ملی آرژانتین بود که بر اساس قرعه، رقیب تیم ملی ایران در جام جهانی خواهد بود.

بلافاصله پس از پایان قرعه کشی لشکرکشی به صفحات فیسبوک این دو نفر آغاز شد. بر اساس برخی خبرها تا کنون کاربران ایرانی بین 30 تا 100 هزار کامنت در صفحه مسی نوشته اند که بخش زیادی از آنها توهین آمیز یا حاوی جملاتی تمسخر آمیزند.

صفحه فرناندا لیما نیز هدف کامنتهای کسانی بود که پوشش او را مانع اصلی پخش مراسم قرعه کشی از شبکه 3 می دانستند. به همین دلیل نیز او را گاهی با توهین آمیزترین ادبیات مورد شماتت قرار داده اند. این رویداد از همان ابتدا مورد مخالفت و ابراز تاسف بخشی دیگر از کاربران ایرانی فیسبوک شد و حتی صفحاتی برای عذرخواهی از این دو نفر نیز ساخته شد. با این حال گذری به صفحات لیما و مسی نشان می دهد حتی تا این لحظه نیز کاربران ایرانی مشغول نوشتن نظر هستند، برخی همچنان در حال توهین و برخی مشغول عذرخواهی.

بخش زیادی از نظرات نوشته شده در صفحات این دو چهره معروف به زبان فارسی بود و به همین دلیل انتظار می رفت افراد ناآشنا به فارسی متوجه مضمون این نظرات نشوند. اما در نهایت این اتفاق افتاد و خبر به لحاظ اهمیت به برخی از رسانه های معروف جهان کشیده شد.
 

data-src=http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/9/18/319025_623.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −  94  =