ماجرای حذف راحت یک مقام ارشد در بسته ترین کشور دنیا

دولت کره شمالی امروز (دوشنبه) با انتشار گزارشی در خبرگزاری رسمی خود خبر برکناری جان سونگ تائک شوهر عمه رهبر جوان کره شمالی و یکی از متنفذ ترین رهبران عضو شورای مرکزی حزب حاکم کره را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از عصر ایران به نقل از رویترز در این گزارش دلیل برکناری این مقام ارشد کره ای " اقدامات مجرمانه" از جمله فساد اقتصادی ، زن بارگی و مصرف مواد مخدر و الکل عنوان شده است.

در گزارش رسمی دولت کره شمالی همچنین بر این نکته تاکید شده که دلیل فساد این مقام ارشد کره شمالی ، نفوذ سبک فاسد زندگی کاپیتالیستی در او بوده است به گونه ای که وی با انجام این اعمال مجرمانه به اصول حزب کمونیست کارگری و انقلاب کره شمالی لطمات جدی وارد کرده است.

هنوز مشخص نیست که این مقام ارشد کره که پیشتر یکی از متنفذترین مقامات این کشور بوده است، در چه وضعیتی است و مرتکب چه خلافی شده که این گونه مورد حذف یکباره از هرم قدرت قرار گرفته، اما گفته می شود عمه رهبر جوان کره شمالی در وضعیت عادی به سر می برد.

دولت کره شمالی همچنین تمامی اسناد موجود از عکس ها و فیلم های سونگ تائک را از آرشیو دولتی این کشور حذف کرده است و حتی کاربران شبکه داخلی اینترنت کره  شمالی نمی توانند   نام این مقام سابق را در شبکه جستجو کنند.

خبر برکناری این مقام سابق کره شمالی که سال گذشته از سوی رهبر جوان کره برای مذاکره با مقامات چین به این کشور رفته بود، پس از آن افشا شد که یکی از دستیاران او به کره جنوبی فرار کرد و از دولت سئول درخواست پناهندگی کرد. گفته می شود دو تن از دستیاران این مقام  مغضوب حزب حاکم کره شمالی اعدام شده اند.

 

"جان سونگ تائک" در تعقیب کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مراسم تشییع پیکر رهبر فقید کره

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3