حماس: رابطه با ایران را پس از روحانی بازسازی کردیم

محمود زهار یکی از رهبران ارشد حماس اعلام کرد ، این گروه مقاومت فلسطینی رابطه خود با ایران را پس از روی کار آمدن حسن روحانی رییس جمهور جدید ، بازسازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از عصر ایران به نقل از روزنامه اسراییلی " جروزالم پست" زهار که روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در غزه سخن می گفت ضمن اشاره به این مساله گفت که حماس هیچ گاه رابطه خود با ایران را قطع نکرده بود.

با این حال این مقام ارشد حماس تایید کرد که اختلاف نظر ایران و حماس در مورد سوریه، در دو سال گذشته بر روابط دو طرف تاثیر منفی گذاشته بود.

رهار تاکید کرد که این گروه در جریان جنگ داخلی سوریه از هیچ یک از دو طرف اصلی دعوا(دولت سوریه و شورشیان مسلح) حمایت نمی کند.

پیشتر برخی منابع دیپلماتیک منطقه اعلام کرده بودند به دلیل حمایت گروه حماس از گروه های مخالف دولت بشار اسد در سوریه، رابطه این گروه با ایران دستخوش تغییر شده و کمک های ایران به این گروه مقاومت فلسطینی کاهش داشته است.

زهار همچنین تاکید کرد که حماس خواهان قطع رابطه خود با هیچ کشور عربی نیست.

این مقام حماس همچنین، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین را نماینده تمام گروه های فلسطینی ندانست و مشرعیت گفت و گوهای او با مقامات اسراییل به عنوان نماینده تمام فلسطینی ها را زیر سوال برد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =