مجوز رسمی فعالیت بانک آینده صادر شد

از سوی شورای پول و اعتبار مجوز

شورای پول و اعتبار مجوز نهایی و رسمی بانک آینده را صادر کرد.بانک آینده از ادغام بانک سابق تات و موسسات مالی صالحین و آتی تاسیس و شکل گرفته است.جمع سهامداران این بانک با احتساب تعداد موسسان حدود 16 هزار نفر عنوان شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک آینده که تا پیش از این جزو بانکهای در شرف تاسیس بود با تصویب شورای پول و اعتبار حالا جزو بانکهای رسمی و خصوصی شده است.

گفتنی است با خرید 25 درصد کل سهام بانک آینده توسط مردم، جمع سهامداران بانک آینده(در شرف تاسیس) با احتساب تعداد موسسان، بە حدود 16 هزار نفر رسیده است.

سرمایه بانک مذکور در آغاز تأسیس8 هزار میلیارد ریال بود که 75 درصد آن از سوی 9 هزار و 234 نفر از مؤسسان اولیه و مابقی از طریق پذیره‌نویسی عمومی و مشارکت مردم تأمین شده است.

در راستای سیاست‌های شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی و در جهت یکپارچه سازی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، شورای پول و اعتبار مقرر کرد تا بانک تات با دو موسسه مالی و اعتباری صالحین و آتی ادغام و در قالب یک بانک بزرگ تر بە فعالیت خود ادامه دهند کە پس از گذشت شش ماه از این ادغام بانک آینده شکل گرفت و پذیره نویسی آن نیز از طریق بورس انجام شد تا بتوانند بە فعالیت بانکی خود ادامه دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  9