کدام مقام دولتی بیشترین تذکر را گرفت؟

اگر چه طی صد روز آغازین کار دولت «تدبیر و امید»، رابطه بهارستان و پاستور کم‌تنش بوده اما در همین فضای آرام، 274 سؤال و هزار و 429 تذکر مجلسی‌ها برای دولت‌مردان لیست شده است.

به گزارش فارس،‌ گزارش مجلس از عملکرد سه ماهه دولت «تدبیر و امید» که در برگیرنده اطلاعات مختلفی در زمینه نظارت مجلس بر دولتی هاست، حاوی نکات جالب توجهی است که در این گزارش به بخشی از آنها اشاره می کنیم:

* روحانی در صدر هرم تذکرات بهارستان‌نشینان

نمایندگان مجلس به دو صورت می توانند درباره موضوعات مختلف به مسئولان دولتی تذکر دهند؛ تذکرات شفاهی که در میان جلسات علنی مجلس ارائه می شود و برخی تذکرات کتبی که در پایان توسط یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس قرائت می شود.

از تاریخ 1 /6/ 92 تا 7 /9/ 92، هزار و 429 تذکر از سوی نمایندگان به دولتی ها داده شده که بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس، این آمار در مقایسه با گزارش قبلی این معاونت، 35 درصد افزایش داشته است.

بنابر این گزارش، حسن روحانی رئیس جمهور تا امروز بیشترین میزان تذکر از نمایندگان مجلس را کسب کرده و با دریافت 222 تذکر از اهالی بهارستان، در صدر لیست قرار دارد.

پس از وی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با 210 و حمیدرضا چیت‌چیان با 200 تذکر در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

در این میان حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در رتبه آخر این فهرست قرار دارد که طی 100 روزه کاری دولت یازدهم، تنها 5 تذکر از نمایندگان مجلس گرفته است.

کدام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2