نمایندگان مستعفی:چرا پروژه‌ها در حوزه‌های انتخابیه ما نیست

معاون تقنینی معاونت امور مجلس رئیس جمهور درباره استعفای تعدادی از نمایندگان در اعتراض به نحوه اختصاص اعتبارات عمرانی به استان‌ها، گفت: نیازی به استعفای نمایندگان نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا خباز امروز (چهارشنبه 20 آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به استعفای تعدای از نمایندگان مجلس در اعتراض به نحوه اختصاص اعتبارات عمرانی در بودجه 93 گفت: در بودجه سال 93 حدود 38 هزار میلیارد تومان به عنوان اعتبارات حوزه عمرانی اختصاص داده شده است از طرف دیگر براساس بررسی‌های انجام شده هم اکنون حدود 245 پروژه با پیشرفت 90 درصد در کشور وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های دولت قرار است که این اعتبارات میان این پروژه‌ها اختصاص داده شود.

این نماینده ادوارمجلس با اعلام اینکه به طور حتم 245 پروژه مذکور در همه کشور وجود نداشته و در برخی استانها نیست افزود: اعتراض نمایندگان مجلس به این موضوع است که چرا این پروژه‌ها در حوزه‌های انتخابیه ما نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون نمایندگان برای رفع این اعتراض‌های خود دو راه دارند که در راه نخست می‌توانند مانند سال قبل در بودجه سالیانه جدولی را آورده و اسامی پروژه‌های خود را در آن ذکر کنند تا اعتبارات به صورت قطره چکانی اختصاص داده شود.

خباز با  تاکید بر اینکه کمبود اعتبار در حوزه عمرانی یک واقعیت است تصریح کرد: دولت برای شفاف‌سازی در نحوه پیشرفت پروژه‌های عمرانی نسبت به اختصاص اعتبار به حدود 245 پروژه اقدام کرده است.

وی با اشاره به اعتراض نمایندگان مجمع استان خوزستان در تخصیص اعتبار دو درصدی به مناطق نفت خیز کشور گفت: این نمایندگان می‌گویند که این قانون باید در کنار بودجه عملیاتی شو اما براساس قانون وقتی بودجه سالیانه به تصویب رسید تمام قوانین کشور برای یک دوره یکساله به حالت تعویق در می‌آید.

معاون معاونت پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نمایندگان براساس قانون می‌توانند لایحه بودجه سالیانه کشوررا تغییر دهند گفت: قطعا در این م وضوع نیازی به استعفای نمایندگان نیست زیرا مجلس در این حوزه حرف آخر را می‌زند از طرفی دیگر این موضوع باید بیان شود که اگر دولت  اعتبارات مناسبی داشت قطعا این منابع در اجرای پروژه‌ها صرف می‌کرد. از این رو قطعا اختصاص قطره چکانی اعتبارات برای تمام پروژه های عمرانی کشور هیچ فایده ای ندارد. به طور مثال با اختصاص اعتباری حدود 500 میلیون تومان برای یک طرح حتی کارگاه آن پروژه هم تشکیل نمی شود.

خباز ادامه داد: دولت در بودجه سالیانه کشور و در اختصاص اعتبارات عمرانی به فضای جغرافیایی و حوزه خاص هیچ نگاهی نداشته و تنها به میزان پیشرفت پروژه‌ها توجه کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  40  =