کاهش دوباره طلا و دلار

بازار ارز و طلا در هفته گذشته با پایین آمدن اکثر قیمت‌ها به کار خود خاتمه داد. افت قیمت طلای جهانی به‌دلیل توافق سنا و دولت ایالات‌متحده بر سر بودجه، بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار داد. نرخ انواع سکه که در طول هفته گذشته رو به افزایش بود، در پایان هفته مقدار قابل‌توجهی کاهش یافت. قیمت دلار آمریکا نیز پس از چند روز تثبیت در پایان هفته 10تومان افت کرد. دلار آمریکا در حالی در بازار داخلی تضعیف شد که پس از توافق بودجه‌ای در آمریکا با افزایش ارزش جهانی روبه‌رو شد. این امر با توجه به تقویت دلار در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته قدری تعجب‌آور است و در نهایت از اهمیتی که بازار ایران برای متغیرهای درونی خود قایل است، حکایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد قیمت هر اونس طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته، به‌رغم افزایشی که در طول هفته داشت پایین آمد و کاهش نرخ انواع سکه در بازار داخلی را موجب شد. کارشناسان اقتصادی علت اصلی تضعیف مجدد طلا را توافق سنا و دولت آمریکا بر سر بودجه سال 2014 عنوان کردند که تقویت دلار و تضعیف طلا و ارزهای اروپایی را موجب شد.
بر این اساس، دلار که به واسطه تضعیف در مقابل ارزهای اروپایی، تقویت طلا در طول هفته گذشته را موجب شده بود، در پایان هفته خود را در مقابل این ارزها بالا کشید. بازار داخلی نیز هفته گذشته را با پایین آوردن عمده قیمت‌ها خاتمه داد. قیمت دلار آمریکا که در طول هفته گذشته ثابت بود، در پایان هفته به همراه یورو و پوند پایین آمد. بانک مرکزی در واکنش به تغییرات روی داده نرخ دلار خود را پایین کشید تا با پایین آمدن نرخ این ارز همراهی کند. 

بازگشت طلا به مسیر نزولی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  ⁄    =  15