برداشت غیر مجاز از اینترنتی و خودپرداز /توصیه های پلیس فتا درباره حفظ اطلاعات کارت بانکی

فردی که از طریق اینترنت از کارت بانکی اقوام نزدیک خود سوء استفاده می‌کرد، شناسایی شد.همچنین فردی که با سوء استفاده از اعتماد صاحب خانه اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی کرده بود از سوی کارآگاهان پلیس فتا استان البرز شناسایی و دستگیرشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی  اظهار داشت: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان در شهرستان مراغه مبنی بر اینکه از طریق اینترنت از حساب بانکی وی به صورت غیر مجاز وجه برداشت شده است، رسیدگی به این امر در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی تخصصی توسط کارشناسان، مشخص گردید که انتقال وجه از طریق اینترنت به دو شماره حساب انجام شده و طی چند مرحله جمعا حدود پنج میلیون ریال شارژ اخذ شده که با تحقیقات مشخص گردید متهم برادرزاده شاکیه بوده و شماره حساب دوم نیز حساب مادر متهم است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مادر متهم مدتی است که به علت بیماری، بستری بوده و احتمال اینکه متهم از شماره حساب مادر خود نیز سوء استفاده نموده متصور بود، بنابراین، دستورات قضایی لازم در خصوص جلب و دستگیری متهم اخذ و متهم به پلیس فتا این شهرستان منتقل و در بازجویی‌های فنی و پلیسی و مواجهه با دلایل و مدارک مستند در پرونده راهی جز اقرار به برداشت اینترنتی نیافت و بیان داشت به دلیل فامیلی نسبی که با شاکیه داشته از فرصت استفاده نموده و اقدام به برداشت شماره کارت و رمز دوم شاکیه نموده است و طی چندین مرحله از کافی‌نت اقدام به انتقال وجه به طریق اینترنتی به حساب خود نموده است .

سو استفاده از اعتماد

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، پرونده‌ای در دادسرای ناحیه یک کرج تشکیل و جهت ادامه تحقیقات به پلیس فتا استان البرز ارجاع شد.

وی افزود: شاکی در تحقیقات پلیسی به مأموران گفت که مبلغ 23 میلیون ریال از حسابش به صورت غیر مجاز برداشت شده و در این رابطه به شخص خاصی نیز مظنون نیست که مأموران در ادامه با بررسی حساب‌های بانکی وی، هویت فردی را که اقدام به پرداشت وجه از حساب شاکی به صورت متوالی کرده بود، شناسایی کردند .

وی اظهار داشت: شاکی با بیان اینکه متهم مستأجر وی است و چندی پیش که جهت انتقال وجه به حساب یکی از بستگانش به یکی از عابر بانک‌های شهر مراجعه کرده بود، به علت عدم اطلاع از عملیات بانکی از مستأجرش می‌خواهد که انتقال وجه را انجام دهد، غافل از اینکه متهم از اعتماد وی سوء استفاده کرده و حسابش را خالی می‌کند.

توصیه های فتا
رئیس پلیس فتای استان البرز در این خصوص به هموطنان هشدار داد که هیچگاه اطلاعات بانکی و رمزهای عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز عبور عابر بانک و حساب‌های اینترنتی خود اقدام کنند و از انتخاب رمزهای از پیش گزیده و تکراری مانند شماره شناسنامه و تاریخ تولد که به راحتی در دسترس است خودداری کرده و در صورت مفقودیت و یا سرقت کارت موضوع را در اولین فرصت به بانک اطلاع دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6