ارتش فیس بوکی ایرانیان

بمباران صفحه شخصی لیونل مسی، اولین نمونه از این جنس اتفاقات نیست؛ با یک استقرای ساده می توان تخمین زد که آخری اش هم نخواهد بود! حمله کاربران وطنی به صفحه افراد مختلف در شبکه های اجتماعی، کم کم به یک اپیدمی بدل شده.

همشهری جوان: بمباران صفحه شخصی لیونل مسی، اولین نمونه از این جنس اتفاقات نیست؛ با یک استقرای ساده می توان تخمین زد که آخری اش هم نخواهد بود! حمله کاربران وطنی به صفحه افراد مختلف در شبکه های اجتماعی، کم کم به یک اپیدمی بدل شده و الان فضا جوری است که انگار خیلی ها منتظرند یک سوژه جهانی در مورد ایران گیر بیاورند تا دسته جمعی زیر استتوس هایش هجوم ببرند و صفحه اش را با خاک یکسان کنند. تازه این غیر از نظرسنجی های مختلفی است که تا به حال در سراسر جهان بر سر انتخاب های ورزشی برگزار شده و نماینده ای از ایران در گزینه های آن وجود داشته (اینطور وقت ها، ملت طی یک عملیات انتحاری، جوری به صفحه نظرسنجی حمله ور شده اند که بعد از مدت کوتاهی، یا سرور سایت پکیده، یا نظرسنجی را برداشته اند، یا گزینه ایرانی را حذف کرده اند!) اینجا نمونه هایی از این حملات را که در دوره های اخیر اتفاق افتاده، برایتان لیست کرده ایم. با این توضیح اضافه که ادعای درستی نیست اگر بگوییم خیلی از کامنت گذاران چنین هجمه هایی، اکانت های Fake ای در دنیای مجازی هستند و وجود خارجی ندارند. داستان و حجم این افراد، خیلی جدی تر و بالاتر از این حرف هاست.

فروردین 91 – ملک عبدالله (پادشاه عربستان)

قصه از کجا شروع شد؟

در پی سفر رئیس جمهور سابق به جزیره ابوموسی در فروردین گذاشته، تنش لفظی بین ایران و امارات آغاز شد. به دنبال آن شورای همکاری خلیج فارس نیز سفر احمدی نژاد به این جزیره را محکوم کرد و آن را «تحریک آمیز» خواند. شیخ زاید بن آل نهیان (وزیر خارجه امارات) ایران را «اشغال گر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک» معرفی کرد و هشدار داد که عواقب خطرناکی در انتظارشان است. تنش ها بیشتر و بیشتر شد تا اینکه در 28 فروردین، عربستان سعودی نیز در همراهی با امارات سفر احمدی نژاد به این جزیره را غیرقابل قبول خواند.
 

height=236

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  ⁄    =  7